Jag har en ganska risig skorsten av tegel idag som jag tänkt renovera ovanför nocken med leca istället och puts utanpå det. Jag har tänkt mig att använda 9x19x59 block men undrar om det är för klent? Det blir drygt 4 block högt / 80-90cm.

Är det bistålsarmering som ska användas till detta även om det inte finns uttag för armering i blocken?

Vilken typ av bruk är lämpligt för mur / puts för en skorsten? Jag kommer ha insatsrör och isolering runt detta, så värmen ut i blocken kommer antagligen inte bli så stor.

Måtten på bilden är inte exakta...
skorsten_top2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jogis
  • Laddar…
Jag föreslår att du kollar med sotaren så han inte får hjärtsnurp vid nästa sotning.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.