322 läst ·
2 svar
322 läst
2 svar
Mura lecablock stående
Fixar i källaren och i en öppning ska en frys stå, hålet är idag 50 cm djupt. Min tanke var att ställa 4 st lecablock för att bygga ut och sen putsa in likt övriga väggar. Kan nog vara bra att förankra dessa i väggen. Min tenke var att sätta vinklar mellan blocken. Murabrulmmellan och spikplugg i vägg. Eller finns det något annat bättre. Enkelt sätt
Produkter som diskuteras: "spikplugg"
Spikplugg
Spikpluggar är infästningskomponenter designade för att användas med spik och kan användas i flera olika material. Dessa pluggar har en förförankrad spik inuti sig, vilket gör installationen snabb och enkel.
Läs mer
Så djupet ska bli ca 60 cm då. Muras det på block måste dom ankras, annas rammlor dom. Mura 2 block höjd och sen borrar du lite snett nedåt 10 -15 cm och med en borr ca 6 - 7 mm, där blockets överkant är, armeringsjärn 6 mm räcker gott, Kapa till järnet så det räcker ut till ca 5 cm från ytterkant och bocka det, så det kommer att ligga mellan 2 block och muras in mellan dom. du behöver ankra på minst 3 ställen, gärna mer, så står det kvar.
Hänger du med.
Hänger du med.
En bild på öppningen gör susen i rätt råd!F Fixarjon skrev:Fixar i källaren och i en öppning ska en frys stå, hålet är idag 50 cm djupt. Min tanke var att ställa 4 st lecablock för att bygga ut och sen putsa in likt övriga väggar. Kan nog vara bra att förankra dessa i väggen. Min tenke var att sätta vinklar mellan blocken. Murabrulmmellan och spikplugg i vägg. Eller finns det något annat bättre. Enkelt sätt
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bygga in odling, murad sten, lecablock eller annat tips
Trädgård allmänt -
Mura upp ett ytterligare lager lecablock
Byggmaterial & Byggteknik -
Mura lecablock på delvis ”ojämn” btgplatta
Grund & Markarbeten -
Kan man mura in en fristående kamin?
Värme allmänt -
Murad grill för trädgården eller lantstället. Enkel dubbelgrill av lecablock