Fixar i källaren och i en öppning ska en frys stå, hålet är idag 50 cm djupt. Min tanke var att ställa 4 st lecablock för att bygga ut och sen putsa in likt övriga väggar. Kan nog vara bra att förankra dessa i väggen. Min tenke var att sätta vinklar mellan blocken. Murabrulmmellan och spikplugg i vägg. Eller finns det något annat bättre. Enkelt sätt

Så djupet ska bli ca 60 cm då. Muras det på block måste dom ankras, annas rammlor dom. Mura 2 block höjd och sen borrar du lite snett nedåt 10 -15 cm och med en borr ca 6 - 7 mm, där blockets överkant är, armeringsjärn 6 mm räcker gott, Kapa till järnet så det räcker ut till ca 5 cm från ytterkant och bocka det, så det kommer att ligga mellan 2 block och muras in mellan dom. du behöver ankra på minst 3 ställen, gärna mer, så står det kvar.
Hänger du med.

J
F Fixarjon skrev:
Fixar i källaren och i en öppning ska en frys stå, hålet är idag 50 cm djupt. Min tanke var att ställa 4 st lecablock för att bygga ut och sen putsa in likt övriga väggar. Kan nog vara bra att förankra dessa i väggen. Min tenke var att sätta vinklar mellan blocken. Murabrulmmellan och spikplugg i vägg. Eller finns det något annat bättre. Enkelt sätt
En bild på öppningen gör susen i rätt råd!

• Gilla
Joak
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.