Gjöt min garagegrund i veckan. Och det gick ju rätt bra för att vara första (och enda gången förhoppningsvis).
Nu skall jag mura upp bakkant 5block med leca.
Men eftersom jag tydligen hade slarvat lite med kantbalksutsättningen så ligger plattan ca 5-10mm under kantbalkstoppen i bakkant. Vad tycker dom som kan om detta? Skall jag jämna av innan jag lägger första raden leca? Eller kan jag rent av lägga glidskikt och jämna av med bruk under första raden? Att lecan inte skall vila på kantelementet utan betongplattan är jag helt på det klara med… ska man rentav kapa kantbalken för att komma i nivå med plattan? Det skall på isodrän och motfyllas i bakkant så estetiken spelar ingen roll
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.