1 513 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Mura hus lättbetong
Hej!
Jag ska bygga ett uterum med lättbetongblock på en betonggrund. Min fråga är hur jag gör med första lagret? Fästa blocken i grunden med bruk och/eller bultar? Eller annat jag ska tänka på?
Tacksam för alla råd och tips 😊
Jag ska bygga ett uterum med lättbetongblock på en betonggrund. Min fråga är hur jag gör med första lagret? Fästa blocken i grunden med bruk och/eller bultar? Eller annat jag ska tänka på?
Tacksam för alla råd och tips 😊
Är du säker på att du menar lättbetongblock och inte lättklinkerblock (lecablock)? Lättbetongblock brukar limmas snarare än bruk.
Annars murar man rätt på plattan med bruk. Har inte sett någon bulta ner blocken. Däremot kan man armera dom med järn och betong vertikalt
Annars murar man rätt på plattan med bruk. Har inte sett någon bulta ner blocken. Däremot kan man armera dom med järn och betong vertikalt
Tack för svaretN naikon skrev:
Nej det är inte lecablock. Lättbetong. Ja det ska limmas, men är inte säker på om man kan limma direkt mot betonggrunden. Armera ska jag göra ca var 3:e lager.
Klicka här för att svara