1 605 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Mura halv vägs upp....
Hej!
Har ett litet tanke problem som inte jag hittar nån vettig lösning till.
Har ett garage som vi håller på och bygger om till ett lager, nu har jag kommit till den fas att jag ska plocka bort de gammla garage dörrarna, Min tanke är att jag ska mura med lecca block upp till samma nivå som på huset. (ca 80 cm)
Sen ska jag sätta panel ovanför. Utsidan kommer jag putsa till våren.
Men hur löser jag insidan?? över delen isolering och gipsskiva.
Går det lägga gips skiva rakt mot lecca block. eller måste jag sätta regler mot leccan och sen gips??
Ska jag lägga isåfall byggplast mot leccan först omdet blir regler.??
Behövs det isolera mot lecca blocken??
Räcker 25 cm bred lecca???
Alla tips på vettig lösning är välkommna!!!
Har ett litet tanke problem som inte jag hittar nån vettig lösning till.
Har ett garage som vi håller på och bygger om till ett lager, nu har jag kommit till den fas att jag ska plocka bort de gammla garage dörrarna, Min tanke är att jag ska mura med lecca block upp till samma nivå som på huset. (ca 80 cm)
Sen ska jag sätta panel ovanför. Utsidan kommer jag putsa till våren.
Men hur löser jag insidan?? över delen isolering och gipsskiva.
Går det lägga gips skiva rakt mot lecca block. eller måste jag sätta regler mot leccan och sen gips??
Ska jag lägga isåfall byggplast mot leccan först omdet blir regler.??
Behövs det isolera mot lecca blocken??
Räcker 25 cm bred lecca???
Alla tips på vettig lösning är välkommna!!!
Skall du inte isolera kan du ju putsa insidan direkt på lecan - men då blir det ju rätt svalt inne i ditt lager. Om du inte vill bygga tjockare än 25 cm föreslår jag att du kör en mineritskiva på utsidan, stålreglar med isolering mellan och sen gips på insidan.
´Hej tack för ditt svar!
Jo tanken är att jag kommer att isolera lika tjockt som lecca är. för lecca kommer enbart 80 cm upp resten upp till garage öppning tänkte jag regla upp och även sätta 1 fönster. utsidan på leccan hade jag tänkt putsa men insidan skulle jag vill bara sätt gips över det jag reglat och ner till marken , men kan man sätt gipsen rakt mot leccan?
Isolerar leccan i sig själv nått??
Jo tanken är att jag kommer att isolera lika tjockt som lecca är. för lecca kommer enbart 80 cm upp resten upp till garage öppning tänkte jag regla upp och även sätta 1 fönster. utsidan på leccan hade jag tänkt putsa men insidan skulle jag vill bara sätt gips över det jag reglat och ner till marken , men kan man sätt gipsen rakt mot leccan?
Isolerar leccan i sig själv nått??
Klicka här för att svara