Hej!
Jag håller på och tar hand om en gammal stuga ute i skogen och skorstenen ser inte så jätte rolig ut. Det jag undrar är om den behöver muras om eller om det räcker med att sleva in nytt bruk i fogarna?
Tack på förhand!
Jag håller på och tar hand om en gammal stuga ute i skogen och skorstenen ser inte så jätte rolig ut. Det jag undrar är om den behöver muras om eller om det räcker med att sleva in nytt bruk i fogarna?
Tack på förhand!
Redigerat:
Den måste plockas ner, du får ingen styrka om du bara trycker in i fogarna. Det ser ut som dom försökt nån gång tidigare med för starkt bruk. Vill man bevara patinan kan man använda samma stenar efter att man gjort ren dom från bruk.
Tack för hjälpen! Det får bli att mura om den.
Hur går man bäst tillväga, jag antar att det är en bra idé att bygga upp en liten plattform kring skorstenen för att enkelt kunna plocka ner stenarna osv?
Klarar man av att göra en bra och hållfast murning som en glad amatör?
Hur går man bäst tillväga, jag antar att det är en bra idé att bygga upp en liten plattform kring skorstenen för att enkelt kunna plocka ner stenarna osv?
Klarar man av att göra en bra och hållfast murning som en glad amatör?
Plocka bort ordentligt med pannor runt om sen bygger du som du va inne på en lite plattform att stå på och ha materialet på.
Den lilla skorstenen ska även en amatör klara av, se till att du murar med ordentligt fyllda fogar och använd pass för att få det i lod och våg.
Den lilla skorstenen ska även en amatör klara av, se till att du murar med ordentligt fyllda fogar och använd pass för att få det i lod och våg.
Klicka här för att svara