2 164 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Mur till växthus stenlim eller bruk?
Har gjutit sockel för att börja mura lecablock.
Fungerar det att använda murbruk till första lager lecablock som ställs på sockeln och de resterande 3 varven använda sig av stenlim från typ essve?
Varför bruk på första lager, jo det känns som det ger bra vidhäftning samt minska risk för eventuellt fukt tränga sig mellan sula och blocken då all kontaktyta får bruk.
Stenlim på resterande varv för att det känns mycket snabbare och mer simpelt hålla på med. Efter detta slammning samt puts.
Fråga 1. Funkar det ställa växthus på block murat med stenlim?
Fråga 2. Ska man ändå använda sig av bimetall som förstärkning mellan?
Växthuset är willab gardens maxi 4
Med vänlig hälsning
Richard
Fungerar det att använda murbruk till första lager lecablock som ställs på sockeln och de resterande 3 varven använda sig av stenlim från typ essve?
Varför bruk på första lager, jo det känns som det ger bra vidhäftning samt minska risk för eventuellt fukt tränga sig mellan sula och blocken då all kontaktyta får bruk.
Stenlim på resterande varv för att det känns mycket snabbare och mer simpelt hålla på med. Efter detta slammning samt puts.
Fråga 1. Funkar det ställa växthus på block murat med stenlim?
Fråga 2. Ska man ändå använda sig av bimetall som förstärkning mellan?
Växthuset är willab gardens maxi 4
Med vänlig hälsning
Richard
Klicka här för att svara