Hej ska bygga ett växthus på 15 kvadrat. Har gjutit en ram som jag skall mura upp 60 cm på. Räcker det med 10,2 cm brett murtegel? Behöver jag fästa muren med något annat än fix i grundjutningen?
Tacksamm för svar!

U
B beniblasnok skrev:
Hej ska bygga ett växthus på 15 kvadrat. Har gjutit en ram som jag skall mura upp 60 cm på. Räcker det med 10,2 cm brett murtegel? Behöver jag fästa muren med något annat än fix i grundjutningen?
Tacksamm för svar!
Vanligt fasadtegel så måste muren börja högre än snön oftast ligger, annars kommer den suga fukt och frostsprängas. Det finns speciell tegel för anläggning i/närs mark annars.

Vanligast till växthus i villaträdgårdar är att man murar med Lecablock och putsar

U Utsliten och utdömd skrev:
Vanligt fasadtegel så måste muren börja högre än snön oftast ligger, annars kommer den suga fukt och frostsprängas. Det finns speciell tegel för anläggning i/närs mark annars.

Vanligast till växthus i villaträdgårdar är att man murar med Lecablock och putsar
Detta funkar inte tror du? Om jag har singel närmast muren och dränering under?

• Förpackat tegel på pall, med skyddsplast och skylt som visar prisinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förpackning med tegel märkt "Grå Blødstrøgne med spil" från Matzen Tegl, täckt av plast med vattendroppar.
    Skapa konto
  • Bilden visar en etikett med bygginformation och specifikationer för murverk, inklusive dimensioner och tryckstyrka, täckt av plast med kondensdroppar.
    Skapa konto
U
Jo F2 funkar, F1 hade inte funkat

U Utsliten och utdömd skrev:
Jo F2 funkar, F1 hade inte funkat
Vad ska jag använda för murbruk? Behöver jag armera mellan varven? Behöver jag fästa muren i bottenplattan med något annat än murbruk?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.