Jag håller på att inreda mitt växthus. Det är ca 4,5m långt och 2,5 m brett.
Väggarna består av en galvad stomme som jag har klätt med fönster och träpanel,
På långsidorna är de nedre 60cm täckta av träpanel som på insida är klädd med platonmatta.
Tanken är att mura två murar en längs varje långsida så att det bara blir en gång i mitten med odlingsbänkar på sidorna.
Nu till mitt problem.
Om jag bara murar murarna och fyller på med jord mellan mur och långsida så kommer förmodligen muren ramla ut mot gången.
Någon som har några tips för att undvika detta?
Jag kommer mura med tegel.
Några idéer är att vika ut arneringsjärn som får gå igenom jorden och fästas i väggarna.
En annan idé är att mura fack i odlingsbädden. Som ett E ungefär.