Hej alla glada

sitter här sista timmen för året och väntar på att klockan ska gå och hoppas att dom små inte vaknar av alla dunder och brak
Till min fundering ... Har köpt mig (oss) ett hus här i dec. Och har några frågor ang våran 11y ... Tidigare ägare bytte filter i slutet av nov. Då den blinkade rött... ( dock vet jag inte hur mycket koll tidigare ägare hade då det var jag som påvisade felet på hans avfuktare på/ efter visningen ) han bytte då filter och jag fick som svar efter det att den nu fungerade som den skulle ... Men nu blinkar den rött igen ... Kollade filtret men det ser nytt ut. Testade att starta maskinen igen och den startar direkt och sänkte luftfuktigheten från 80 till 73 på några timmar and still dropping... Märkte när jag tittade på filtret att det sitter som ett "lock" för 80-90% av där luften sugs in (filtret) sitter ett par cm ifrån själva filtret ... Ser ut att vara någon typ av original tillbehör med tanken på passformen men borde sänka flödet avsevärt igenom filtret ... Så frågan är vad är det och ska den sitta där ? Har letat men finner inga bilder eller info om det ...
Got nytt år på er alla
mvh Micke
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder