Jag fick tre gasolmunstycken av min pappa innan han gick bort för flera år sedan.

Jag tycker de fungerar mycket sämre nu än när jag använde dessa när jag var yngre :sweat: Finns det något jag kan göra för att få dom att fungera bättre?

Ja det är bra tryck i flaskan:giggle:
Ja jag har skruvat upp dom på MAX:giggle:
Tre äldre gasolmunstycken av olika storlekar på en grå bänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Jag fick tre gasolmunstycken av min pappa innan han gick bort för flera år sedan.

Jag tycker de fungerar mycket sämre nu än när jag använde dessa när jag var yngre :sweat: Finns det något jag kan göra för att få dom att fungera bättre?

Ja det är bra tryck i flaskan:giggle:
Ja jag har skruvat upp dom på MAX:giggle:
[bild]
Kollat så de är rena inuti?

Där är ju lite svårt att se med alla vinklar och vrån :oops: Det är ju inte precis så jag kan se rakt igenom dom:sweat:

Frustrator Frustrator skrev:
Kollat så de är rena inuti?

Går det inte att skruva av själva brännaren och där se munstycket om det är sotigt?

Jag har inte provat att plocka isär det ännu eftersom jag inte är så hemma på halsrör och munstycken till gasolbrännare.... Men ska prova och se hur det ser ut efter jag dissekerat det :rolleyes:

snuttjulle snuttjulle skrev:
Går det inte att skruva av själva brännaren och där se munstycket om det är sotigt?

Skruva isär munstyckena och gärna även ventilen och kör dom i ultraljudstvätt med avfettning. Eller låt dom ligga i avfettning/bensin/diesel el. liknande över natten
Det sitter ofta ett litet filter i bränaren, ett metallnät eller en liten sintrad skiva som kan bli igensatt med tiden.

Pass upp med flygande fjädrar och små prylar när du skruvar isär allt. :)

• Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Utraljudstvätt är inget jag har tillgång till tyvärr då det får nog bli lite bensin eller avfettning och sedan tryckluft. Tror du det skulle kunna fungera :oops:

S SCB skrev:
Skruva isär munstyckena och gärna även ventilen och kör dom i ultraljudstvätt med avfettning. Eller låt dom ligga i avfettning/bensin/diesel el. liknande över natten
Det sitter ofta ett litet filter i bränaren, ett metallnät eller en liten sintrad skiva som kan bli igensatt med tiden.

Pass upp med flygande fjädrar och små prylar när du skruvar isär allt. :)

Värt att testa! Jag har fått igång några strulande brännare både med och utan ultraljud.

• Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Dom ligger i bensin sedan igår kväll och ska få ligga någon dag så provar jag att blåsa ren dom sedan med tryckluft

S SCB skrev:
Värt att testa! Jag har fått igång några strulande brännare både med och utan ultraljud.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.