Vårat multiverktyg från Biltema startade två gånger under kvällen utan att vi satt på det. Det var ikopplat men avstängt. Första gången trodde jag maken testade men kom in i rummet av att den ligger och går (skrapan) och slår mot bänkskivan.
Man Blir ju livrädd vi hade ju barn på besök och har både hund och katt. Kommer inte våga använda deras verktyg/produkter längre.
Har det hänt fler än oss?

Gäller nog samma med den som all kinaimport dra ur sladden om du inte använder den. Men byt den du har mot en ny det är ju garanti på den

Fairlane
Låter som glappkontakt. Otäckt förstås, och självklart ska ni returnera den, men jag tror inte den är farlig generellt (det kan jag förstås inte veta). Biltemas grejer är sällan bästa tänkbara kvalitet, men inte heller så dåliga att man ska vara rädd för att använda deras grejer om man inte upptäckt ett problem.

R
Fast oavsett om den startade av sig själv eller inte så är det ju rätt olämpligt att ha maskiner inkopplade när det finns barn i närheten.

Iallafall när man inte arbetar med dom och har uppsikt.

Så nej det argumentet med barn håller inte.

Däremot ska du naturligtvis reklamera den. För funktionsmässigt är det inte ok. Inte kul om man arbetar med den och den går igång vid fel tillfälle.

• Gilla
Heij83 och 1 till
  • Laddar…
Vad är ett multiverktyg? "Feintool" eller "dremel" tycker mig sett båda kallas så, tidigare oftast "dremel" nu oftast "feintool". Min dremel kan vara sån, i minläge, innan ordentligt av stänger den av men är inte riktigt stabilt så kan slå på sig igen. Stänger man av ordentligt är det nog dock ingen fara. Sällan jag lämnar verktygen i när jag inte arbetar med dem.
En "dremel" kanske man kan skada sig lite på vid fel verktyg men "feintool" ser jag inte så mycket större risk att skada sig på för att den är igång jämfört med om den är avstängd, både de flesta barn och djur håller nog mer avstånd till den om den låter än är avstängd och tyst.
Ska man skydda barnen är det nog utom räckhåll som gäller, de är duktiga på att både sätta i stickproppar och slå igång saker.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.