Någon som tittat närmare på detta hus? Sett det IRL, kanske? Synpunkter? Det är det Myresjöhus som tilltalar mig mest av alla, den stora varianten.

Hej Birgi!

Har vänner som precis flyttat in i sin Multifunktionella villa på totalt ca 250 kvm inkl. garage. Det är ett väldigt härligt hus!! Är det något speciellt du vill veta?

Mvh RoJ

Ååå! Äntligen någon som sett detta hus! Är det lika fint som det verkar vara när man läser om det /ser det i broschyren? Vad kostade huset totalt, jag har fått en första prisuppgift som ligger just under 2, 2 i nyckelfärdigt standardutförande?
Gjordes det några tillval? Hur har samarbetet med Myresjöhus funkat? leveranstider?

Hej igen Birgi!

Jo, huset är jättefint!! Finns definitivt med på min favoritlista (om man väljer kataloghus). Personligen är jag väldigt förtjust i den öppna planlösningen med kök/vardagsrum som högdelen erbjuder. Sen är det ju förstås alltid så att rummen upplevs större och rymligare på bilder och skisser än vad det gör i verkligheten.

Just detta Multifunktionella hus består av en högdel, en lågdel (TV-rum) på vänster sida som är lite förskjuten bakåt, samt en del i 2 plan till höger (med varmgarage). Jag tror totalytan inkl. garage hamnar på 255 kvm. Huset är förlängt på djupet, och jag tror det gäller både högdelen och högra delen, men jag är inte helt säker. Bl a är "barnrummen" 15 kvm.

De har gjort en hel del tillval. Bl a bytt fönsterbrädor från marmor till kalksten, granitskivor i köket, många infällda spotlights, eklister, ektrappa, ekkök, bastu, vägghängda WC-stolar och badrumsskåp, extra elinstallationer (högtalarkablar i väggar etc). Listan kan säkert göras mycket längre..

Vad jag förstått har de varit mycket nöjda med kontakten med Myresjö, och inflyttning skedde precis enligt utsatt tid.

De har bott i huset en månad nu och verkar mer än nöjda!

Mvh RoJ

Tack för svaret. Låter läckert! Önskar det fanns ett visningshus men det finns det inte sa säljaren till mig.
vet du vad dina vänner fått betala för sitt hus?

Oj, jag missade visst den biten. Exkl. tillvalen låg priset på 2,8 - 2,9, så jag gissar att slutnotan hamnar någonstans mellan 3 - 3,5 milj.

Håller med om att det är bra att kunna se visningshus. Var i landet bor du?

Mvh RoJ

Jag bor i norra Sverige!

RoJ? Var i landet bor dina vänner? kan de tänka sig att visa huset om man skulle ha vägarna förbi framöver (semestertider exvis)?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.