Tja så har vi fått spa i huset! Det isar sig att tidigare ägare dränerat utan dräneringsrör och utan "klack" ovanför platonmattan och utan att gräva nednaför grunden. Mycket vatten blev det och det gamla huets grund har börjat vittra, så mycket att stenarna går att plocka för hand. Alltså måste det till ommurning av grunden på nåt sätt. Jag undrar om någon här gjort nåt sånt och i sådana fall hur gick det till????? :-/
 
Om husets grund har börjat vittra så beror det nog mer på dålig kvalitet på betongen/bruket än på vattnet. Betong av bra kvalitet blir inte förstört av att stå i vatten. När är det byggt? Under kriget snålade man ofta för mycket på cementen. Dessutom så kan ju handblandad betong bli väldigt ojämn i kvaliteten.
 
Huset är från 1912. Men det är nog som du säger, dålig kvalitet, i helgen har vi fått en kattlucka modell större utan själva luckan in till gillestugan :o
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.