5 143 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Motorvärmare?
Medlem
· Västernorrland
· 41 inlägg
Såg denna;

http://www.conrad.se/?ws_tp1=nl&ref=newsletter&subref=2011nlv43son/A/857490&article=857490
i ett reklamutskick från Conrad.
Känns rätt långt ifrån vad man som svensk förknippar med motorvärmare, till exempel elsäkerhetsmässigt (får man verkligen ansluta med sladd modell "PC"?).
/baklastaren

http://www.conrad.se/?ws_tp1=nl&ref=newsletter&subref=2011nlv43son/A/857490&article=857490
i ett reklamutskick från Conrad.
Känns rätt långt ifrån vad man som svensk förknippar med motorvärmare, till exempel elsäkerhetsmässigt (får man verkligen ansluta med sladd modell "PC"?).
/baklastaren
Ja, anslutningen verkar lite underlig, men annars förstår jag inte vad som är konstigt?
För mig ser det ut som en slangvärmare med inbygd cirkulationspump(bästa typen av konstruktionen för motorvärmare i mitt tycke).
För mig ser det ut som en slangvärmare med inbygd cirkulationspump(bästa typen av konstruktionen för motorvärmare i mitt tycke).
Medlem
· Västernorrland
· 41 inlägg
Nej, det var primärt elanslutningen jag hängde upp mig på. Med inbyggd pump har den goda förutsättningar att bli effektiv. Men påverkar den cirkulationen när man kör?
/baklastaren
/baklastaren
Jag tror att det ska sitta ett lock framför kraftintaget.
För några år sedan, (mitten av åttiotalet) hade vi motorvärmare i en bil, med en vanlig stickpropp som kraftintag. Det fungerade ett tag, ända tills vi fick en härlig kortslutning av allt salt. Men det var ju bara att skölja bort och köra vidare!
För några år sedan, (mitten av åttiotalet) hade vi motorvärmare i en bil, med en vanlig stickpropp som kraftintag. Det fungerade ett tag, ända tills vi fick en härlig kortslutning av allt salt. Men det var ju bara att skölja bort och köra vidare!
Somliga kör ju omkring med en stickpropp hängandes och dinglandes framför grillen... och sladden klämd mellan motorhuven och listen... - Ska vara kabelskydd plus ev värmeskydd på sladden som också ska sitta fastklamrad i motorutrymmet och fastskruvad anslutning för intaget. Finns t.ex. CEE-don 1-fas 16A fast de är grova/stora.
Klicka här för att svara