5 560 läst ·
21 svar
6k läst
21 svar
Motorskydd löser ut vid backspolning
Tja, det står ju på 1,6 så då ska det ju lösa ut. Jag skulle ställt upp det på 2,0 utan att tveka, skulle motorn tappa en fas eller blockeras så kommer det lösa hur det än är ställt när det inte går högre.
Fortsätter det att lösa på 2,0 får man utreda vidare.
Troligtvis bara missat att ändra i hastigheten.
Fortsätter det att lösa på 2,0 får man utreda vidare.
Troligtvis bara missat att ändra i hastigheten.
Efter att ha pratat med pump tillverkaren som föreslog 0.9xmärkström (2.0) så höjde jag till 1.8.
Har kört två backspolningar och det har fungerat.
Skall köra dagliga backspolningar närmsta veckan.
Pumpen får ju jobba en del under spolning. Kommer inte upp till frånslaget när filtret spolas men det kanske är normalt.
Har kört två backspolningar och det har fungerat.
Skall köra dagliga backspolningar närmsta veckan.
Pumpen får ju jobba en del under spolning. Kommer inte upp till frånslaget när filtret spolas men det kanske är normalt.
Ännu en backspolning ok 
En liten undran över vattentrycket. Vi har bra tryck överallt men jag tycker att nivån på röret som sitter på hydroforen har ändrat sig lite.
Kan det vara så att dom gånger pumpen stannade så åkte det ut lite luft från tanken?
Som sagt vad trycket är fortsatt bra överallt men jag vill minnas att installatören var väldigt noga med var pelaren stod vid till- och frånslag.
Eftersom jag har Micronizern - räcker det med att alltid hålla rätt lufttryck eller måste man fylla på med kompressor?
Har ju även avluftare som jag misstänker släpper ut om det blir för mycket.
En liten undran över vattentrycket. Vi har bra tryck överallt men jag tycker att nivån på röret som sitter på hydroforen har ändrat sig lite.
Kan det vara så att dom gånger pumpen stannade så åkte det ut lite luft från tanken?
Som sagt vad trycket är fortsatt bra överallt men jag vill minnas att installatören var väldigt noga med var pelaren stod vid till- och frånslag.
Eftersom jag har Micronizern - räcker det med att alltid hålla rätt lufttryck eller måste man fylla på med kompressor?
Har ju även avluftare som jag misstänker släpper ut om det blir för mycket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
