Thomas59
Köp nåt du gillar, eller nåt du tror håller värdet eller till och med går upp i värde. Eller köp nåt du inte alls gillar. Köp inga tavlor alls. Häng upp en matta på väggen. Låt gästerna måla på väggarna.

Frågan är väl helt omöjlig att svara på. Vad tycker du själv? Har du INGEN åsikt kanske du ska låta väggarna vara tomma eller så går du in i en butik som säljer affischer. Tala om hur stor vägg du vill täcka och be dem skicka tillräckligt många affischer. Gillar du inte affischer kan du gå in på en konsthandel och be om samma sak.

Vad har du på dig för kläder på dagarna? Väljer du kläder själv eller har du nåt internetforum som väljer åt dig?

Skojar du med oss?

cazz skrev:
Du det är fint, kunde inte namnet på vad det kallades men det var sådant jag också tittade på faktist.
Nu har man ett namn att söka på och hittade en del.

Exempelvis denna
[länk]
Den är så vacker, vilka färger och vilket ljusskimmer!

Kommer nog att stimulera matlusten :)

Och de där affischerna är ju nästan gratis.

Thomas59 skrev:
...
Vad har du på dig för kläder på dagarna? Väljer du kläder själv eller har du nåt internetforum som väljer åt dig?

Skojar du med oss?
Det där var väl lite onödigt elakt, din gamla taggsvamp ;)

Thomas59 skrev:
Skojar du med oss?
Väldigt fascinerande svar du skrev.
Vet inte om du skrev bara för du vill vara lite ironi på fredagskvällen eller helt enkelt är trött och utråkad.

Inspiration är det jag söker efter, en del här har en väldigt bra ideér på vad man kan tänka sig ha på väggen i en matsal. En del kan vara för galna ideér men det är endå en ide.

Jag skrev för jag behöver lite råd och tips och tänka "outside the box" för jag kan lova dig att jag har tänkt igenom ett tag och inte riktigt fått en bra ide. Jag har även sökt på bilder här och på nätet men även där har det inte riktigt passat in. KnockOnWood gav en lysande tips på vad jag skulle kunna gå vidare på och tack vare den personen så har jag ett namn att gå vidare på och kan spinna vidare.

KnockOnWood skrev:
Den är så vacker, vilka färger och vilket ljusskimmer!

Kommer nog att stimulera matlusten :)

Och de där affischerna är ju nästan gratis.
Japp, och nu har man ett namn att gå efter för jag hade tankar om dessa sätt att måla men hur ska man söka när man inte ens vet vad man ska börja??

Thomas59
cazz skrev:
Väldigt fascinerande svar du skrev.
Vet inte om du skrev bara för du vill vara lite ironi på fredagskvällen eller helt enkelt är trött och utråkad.

Inspiration är det jag söker efter, en del här har en väldigt bra ideér på vad man kan tänka sig ha på väggen i en matsal. En del kan vara för galna ideér men det är endå en ide.

Jag skrev för jag behöver lite råd och tips och tänka "outside the box" för jag kan lova dig att jag har tänkt igenom ett tag och inte riktigt fått en bra ide. Jag har även sökt på bilder här och på nätet men även där har det inte riktigt passat in. KnockOnWood gav en lysande tips på vad jag skulle kunna gå vidare på och tack vare den personen så har jag ett namn att gå vidare på och kan spinna vidare.
Kanske lite av båda. Tyckte nog att det var en väldigt märklig fråga men ordet är ju fritt så.

Smak och inredningsstil är ju så individuellt så jag ser inte riktigt hur man ska kunna ge dig några vettiga råd. Du har väl i princip två huvudval. Bestäm själv eller låt någon annan bestämma. Bestämmer du själv kan du köpa nåt du själv gillar eller nåt du tror andra gillar. Eller kopiera någons stil, och kan du inte det så kan du väl ta in en inredare som fixar det. Dom kostar inte så fasligt mycket för några timmars konsultation.

Eller låt väggarna vara tomma. Det är inte farligt.

Trevlig helg.

Thomas59
KnockOnWood skrev:
Det där var väl lite onödigt elakt, din gamla taggsvamp ;)
Äh, så fort vi diskuterar så ska du komma dragandes med DINA åsikter :wow:

Om det kommer vara dämpad belysning kan man även välja att bara sätta några ramar på väggen, ha vitt innanför ramarna och sedan låta en projektor lysa de bilder som känns rätt för dagen. En projektor kan fylla flera ramar samtidigt.

Lite fantasi så kan man göra mycket roligt, denna gjorde jag till vårt kök:

tavla.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och nu, när varenda kokbok är sabbad, så är det bara hämtpizza som gäller :eek:

Eller så är det bara att läsa på väggen :)

Har fixat motiv som jag tror blir bra.

Det skulle vara kul att se var du hamnade.
Vill du inte visa det offentligt kan du väl skicka några bilder.

Så skall du få se min vägg (har bara en pga öppen planlösning).
Den skulle jag förresten kunna lägga upp som ett varnande exempel :p

KnockOnWood skrev:
Och nu, när varenda kokbok är sabbad, så är det bara hämtpizza som gäller :eek:
...de e svärmors kokbok! :rolleyes:

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Svärmor själv på bilden?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.