1 091 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Motdragslucka -för att öka draget?
Hej, sotartekniker var här o gjorde brandskyddskontroll. Har panna med förugn med flis. Har problem med att aska drag upp en bit upp i skorstenen o lägger sig i mindre vertikala ställen där kanalen svänger o skapar dåligt drag han tipsade om motdragslucka i pannrummet 1m ovanför pannstosen för att öka draget o mer aska dras upp ur skorstenen
Låter detta rimligt?
Låter detta rimligt?
Nej. Det var inte för att minska draget så att mindre aska följer med upp i skorstenen?
Nej, vi pratade om att försöka öka draget så att den aska som väl kommit in i skorstenen, dras med ända upp ur skorstenen . Skorstenen är ca 12m hög.D Daniel 109 skrev:
Det som är speciellt med fliseldning är att det bildas mer aska än vedeldning.
Vad ska annars vara lösningen på problemet? Är öppen för ideer
Klicka här för att svara