307 297 läst ·
1 545 svar
307k läst
1,5k svar
Mössen flyttar in
Ett alternativ till biltemas kamera på rea nu
https://www.xxl.se/wildgame-terra-extreme-10-lightsout-black/p/1167593_1_style
https://www.xxl.se/wildgame-terra-extreme-10-lightsout-black/p/1167593_1_style
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Musen till höger har nästan överlistat nya fällan, skulle just sticka med betet då den råkade slå igen.....
Den i mitten fick iaf äta upp nöten.
De som tycker SuperCat är i lenaste laget, det är 2 mm tills den hade klippt av musen.
Protte
Den i mitten fick iaf äta upp nöten.
De som tycker SuperCat är i lenaste laget, det är 2 mm tills den hade klippt av musen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Protte
Varit väldigt lugnt här med nu i 3 veckor (utanför örebro).
Har lugnat ner sig rejält nu efter en helt galen höst. Tog 10 i vippfälla och sen har det varit helt tomt i alla fällor.
Ska upp på andra vinden och städa undan lite isolerinng från ny ventilation så då ska jag agna lite nytt där
Ska upp på andra vinden och städa undan lite isolerinng från ny ventilation så då ska jag agna lite nytt där
Det är lugnt även här, inte så långt från Örebro. Fick en mus i en utomhusfälla för en vecka sedan.P pennybridge skrev:
Emellertid anar jag orsaken till lugnet. Två av grannarna matar fåglar med stora mängder frön, bland annat med vildfågelblandning, som även lockar till sig sparvar och fasaner - och naturligtvis råttor. Den tredje grannen har höns, som ju också får dela med sig av sin goda mat. Den närmaste av dessa fågelgrannar har fångat flera stora råttor, bara några meter från fågelbordet. Sambandet är solklart.
Stora råttor äter med förtjusning upp små möss. Stora råttor kan också leva i stora grupper.
Det är alltså lugnt på musfronten, men jag känner mig inte lika lugn. Det är bara 50 meter härifrån till närmaste rått-restaurang. Grannarna runtomkring är annars hyggligt folk. De är hjälpsamma, de stör inte och de sköter sina hundar och katter på bästa sätt. Vilket hjälper föga i det här sammanhanget.