@yonna givetvis hade jag helst sluppit döda dem alls, ska som sagt leta vidare efter hål så de slipper ta sig upp på vinden.
Jag är imponerad över att de klättrar rakt upp för vår tegelvägg av hålkälstegel.

13th Marine 13th Marine skrev:
@yonna givetvis hade jag helst sluppit döda dem alls
jag mördade själv åtskilliga i min bil i vintras. Betyder inte att jag inte fällde tårar över de små liven...

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
jag mördade själv åtskilliga i min bil i vintras. Betyder inte att jag inte fällde tårar över de små liven...
Då förstår jag! :coffee:

Jag är imponerad över att de klättrar rakt upp för vår tegelvägg av hålkälstegel.
Vi har haft tamråttor som husdjur, de är imponerande klättrare.

De kan klättra rakt uppför ett dörrblad om dörren står öppen, att klättra uppför element är eller klättra uppför tegelväggar är inget problem alls.

Vi hade dock hanar, de är inte riktigt lika vilda som honor när det gäller att klättra. De kan dessutom hoppa 1,5-2 meter från t.ex. ett bord till en bokhylla. Värre än katter nästan.

Inget gnag inatt :devilish:

[bild]
Fullträff!

• Gilla
pennybridge
  • Laddar…
Förpackning av "ULTRA-DUET REPELLER" ultraljudsskrämma med bilder på djur som hålls borta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köpte in denna nu. Väldigt obehagligt ljud, kunde faktiskt uppfatta det. Betyder det att jag har bra hörsel? Borde väl hålla mössen borta?

Har inte alla de där ljudskrämmorna avfärdats som verkningslösa?

• Gilla
Spoz och 2 till
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Har inte alla de där ljudskrämmorna avfärdats som verkningslösa?
Vad jag läst så funkar dom ett tag men sen vänjer sig djuren vid dom och då blir dom verkningslösa

Märkligt att man aldrig ser någon oberoende test av sådana.

En ultraljudsskrämma för skadedjur placerad på en stenmur med skogen i bakgrunden.
Skapa konto
Jag ska kombinera den med fällor i år. Bor nära skogen. Placerat den i riktning mot skogen. Kände själv att jag inte ville vara i närheten av pipandet . Om det blir färre möss fångade måste ju skiten funka?

Claes Sörmland
Satte upp fällan i vedboden igår vid lunch med lite nötkräm. Två timmar senare fångst. I natt fastnade två till i fällan.

• Gilla
Lilla Yk och 1 till
  • Laddar…
Här är det lugnt än så länge. Förra året den här tiden var det kaos.

Min investering har gett resultat verkar det som!

En vit och orange katt som ligger i gräset.
Skapa konto

Simba håller koll på mössen

• Gilla
Myckling och 6 till
  • Laddar…
Jag valde bort den modellen av fälla för att jag upplever den allt för svår att kalibrera just till gnagare. Så mössen angriper jag själv med slagfällor och till sorken har jag en finurlig kombifälla som både gräver fram och avlivar snabbt;)
Hund på gräsmatta utan synliga slagfällor eller kombifällor.
Skapa konto

• Gilla
FreQa och 8 till
  • Laddar…
Stämmer det att möss inte gillar påsar med pepparmyntsthe? Hur är det met ättika? Någon som testat?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.