Himmapularen skrev:
Flitiga små gynnare, man kanske skulle träna dem till att göra något produktivt?
;)

Vad gäller fällans dödlighet så påpekade teknikern att betet skulle vara kladdigt och inte fyllas ända upp i skålen för bästa resultat.

Mvh /Ola

Har för mig jag körde med Dumle i dessa, kanske väl segt då ? Får prova med jordnötssmör, eller dubbelnougat i stugan framåt helgen.

Tycker det krävs en hel del kraft för att lösa ut de vita fällorna, är det så i de svarta också?

Jag får göra ett experiment ikväll, och återkomma med redovisning senare.

:-)

Slår ännu ett slag för http://nyafallan.se/ dyr men har aldrig svikt mig och man kan justera känslighet utefter betets storlek. Kör halva jordnötter, knappt att det e tandskrap på nöten innan den slår igen med den sjukt fina känslighet jag kör med nu. Man får se till att inte ha fingrarna i vägen!

P28 skrev:
Slår ännu ett slag för [länk] dyr men har aldrig svikt mig och man kan justera känslighet utefter betets storlek.
...
Man får se till att inte ha fingrarna i vägen!
Jojo, det är till att vara noggrann med ordvalet :)

• Gilla
P28 och 1 till
  • Laddar…
Hehe, tanken var att någon säkert skulle vara snabbt fram och påminna om att jag redan tipsat om dom i tråden, jag har alltså inget samband övht med det företaget att göra, är bara väldigt nöjd :)

Min råttfälla tog en till mus idag....
lucy_klippa.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
15månader. (1).jpg
Skapa konto

Min råttfångare gick och dog :(

Tokslut skrev:
Bild

Min råttfångare gick och dog :(
Beklagar verkligen, en så söt kisse!

Vi hade en av våra hos veterinären en vecka, men hon tog sig igenom.
Kostade en slant, men vad gör man inte. Vi älskar dem ju (och de oss, tror vi :) )

KnockOnWood skrev:
Beklagar verkligen, en så söt kisse!

Vi hade en av våra hos veterinären en vecka, men hon tog sig igenom.
Kostade en slant, men vad gör man inte. Vi älskar dem ju (och de oss, tror vi :) )
Tack, jo Ralf som Maine coonen hette va en sväng till veterinären som tvååring då höftkulan lösts upp/lossnade eller vad man skall säga (försäkrad) . Han växte tydligen för fort och kattfoder är tydligen inte 100% mot just snabbväxande benstommar (hundfoder är tydligen bättre i detta anseende). Men det överlevde han, han dog som 4.5åring knall fall mitt på gräsmattan. Han kom upp i 9kg (slank) och hade säkert blivit ännu större, men efter op. stannade han på 7kg.

DSC00891.jpg
Skapa konto
DSC00239.jpg
Skapa konto
efter op 2.jpg
Skapa konto

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Mikael_L
Nu hittade jag nya spår av musens/mössens framfart i garaget.
Båda fällorna hade slagit, bete kvar, ingen mus.

Nu står det 3-0 till musen. Jag måste köpa bättre fällor. :mad:

Behöver du experthjälp?
Jag åker förbi på torsdag.

Protte

Mikael_L
Du tänkte parkera dig i garaget med en skyffel eller kvast i högsta hugg och vaka hela natten då ...? :D

Men du är välkommen i vilket fall, vi kan strunta i mössen och bara greja ihop en middag istället.
Slagga över, om det passar dina övriga planer ...

Mikael_L
Köpte en mjölner, ska prova den, återkommer väl snart med ny poängställning. :)
Endast 29:- på granngården.
7331204001009.jpg

KnockOnWood skrev:
Sådana här är de enda jag använt:
[bild]
[länk]

Har tagit enstaka möss i det förra huset, massor med möss i sommarstugan och senast en mus i bilen :)
(Den hade följt med en säck med skräp på väg till tippen, men hoppat ur säcken i sista stund)

Annars sköter nu kattorna jobbet.
Det har jag haft bäst resultat med.
Har testat många olika t.ex Mjölner och Giljotin/Giljotti, samtliga fungerade men jag gillar SuperCat bäst då den är enkel att använda och tömma och fungerar riktigt bra.

Mikael_L skrev:
Köpte en mjölner, ska prova den, återkommer väl snart med ny poängställning. :)
Endast 29:- på granngården.
[bild]
Ser ut att vara ny modell i den övre bilden ? Mina ser ut som den undre bilden, hoppas den funkar bra..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.