Jag skulle säga att största anledningen att använda handskar är att man inte ska få hjärnparasiten toxoplasma. Är man utekattsägare kan det kanske kvitta för då har man den redan.

• Gilla
  • Älska
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Kan rekommendera denna modell som tycker den fungerar väldigt bra.

• Svart råttfälla med fjädermekanism.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så har det börjat.
För första gången är de inne i huset. Detta trots två stycken katter.
Tagit en i klädkammaren, en boar i luftvärmepumpen (Tekniker bokad) och en syntes i sovrummet idag. Den sista hittar jag inte på och det driver mig till vansinne.

Verkar bli ett "mus-år"

Skogspromenix Skogspromenix skrev:
Så har det börjat.
För första gången är de inne i huset. Detta trots två stycken katter.
Tagit en i klädkammaren, en boar i luftvärmepumpen (Tekniker bokad) och en syntes i sovrummet idag. Den sista hittar jag inte på och det driver mig till vansinne.

Verkar bli ett "mus-år"
Nu köper du fällor på en gång. Har de kommit in i huset är de sannolikt fler än de du hört. Använd choklad som bete och placera ut fällorna längs väggar. Köp ett hundratal fällor som du lägger ut både ute och inne. Katter i all ära, men de är inte hubdraprocentiga

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Vill ju helst undvika att arbeta heltid med att vittja fällor, men nu har vi i alla fall ett tjugotal utplacerade.

Är det någon som kan tipsa om "musborst" i bra längd och pris?

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Finns ju fällor som tar 20-30 möss åt gången, men de är kanske inte tillåtna i Sverige? Finns iaf i USA och kopior på TEMU.

Går att släppa ut mössen levande beroende på hur man använder den, så även djurvänner kan använda den typen.

MultiMan MultiMan skrev:
Finns ju fällor som tar 20-30 möss åt gången, men de är kanske inte tillåtna i Sverige? Finns iaf i USA och kopior på TEMU.

Går att släppa ut mössen levande beroende på hur man använder den, så även djurvänner kan använda den typen.
Länk?

MultiMan
Originalet:

Kopior kan du själv söka efter, men den nyare kopian med dubbla ingångar verkar enligt samma kanal inte särskilt pålitlig, så leta efter de som ser ut som ovan och jag själv köpt.

Kommer inte ihåg exakt hur mycket videon går igenom men man får ha jordnötssmör eller liknande och smeta på plasten i locket för att locka dit mössen.

MultiMan
1300 kr eller 100 kr (plus hink)? Enkelt val för mig.

Kan man ha typ glykol i hinken för att vara bussig eller hur fort drunknar en mus? Frågar åt en kompis utomlands...

• Haha
Festlund och 1 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Kan rekommendera denna modell som tycker den fungerar väldigt bra.
Bor lantligt och som många har problem med möss genom åren som hittar in.Kom på till slut vart dom kom in i huset och satte fällor inne i huset tidigare men dom kommer in från altan och garaget och sätter fällor där så får inga inne i huset längre.

Omogen Omogen skrev:
Kan man ha typ glykol i hinken för att vara bussig eller hur fort drunknar en mus? Frågar åt en kompis utomlands...
Glykolen dödar all lukt, behöver sällan tömmas

MultiMan
Kanske bra att nämna att bara etylenglykol är giftigt. Finns ju propylenglykol också som är ogiftigt och kan drickas. Läs på flaskan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.