307 057 läst ·
1 545 svar
307k läst
1,5k svar
Mössen flyttar in
Jag skulle säga att största anledningen att använda handskar är att man inte ska få hjärnparasiten toxoplasma. Är man utekattsägare kan det kanske kvitta för då har man den redan.
Så har det börjat.
För första gången är de inne i huset. Detta trots två stycken katter.
Tagit en i klädkammaren, en boar i luftvärmepumpen (Tekniker bokad) och en syntes i sovrummet idag. Den sista hittar jag inte på och det driver mig till vansinne.
Verkar bli ett "mus-år"
För första gången är de inne i huset. Detta trots två stycken katter.
Tagit en i klädkammaren, en boar i luftvärmepumpen (Tekniker bokad) och en syntes i sovrummet idag. Den sista hittar jag inte på och det driver mig till vansinne.
Verkar bli ett "mus-år"
Nu köper du fällor på en gång. Har de kommit in i huset är de sannolikt fler än de du hört. Använd choklad som bete och placera ut fällorna längs väggar. Köp ett hundratal fällor som du lägger ut både ute och inne. Katter i all ära, men de är inte hubdraprocentigaSkogspromenix skrev:
Vill ju helst undvika att arbeta heltid med att vittja fällor, men nu har vi i alla fall ett tjugotal utplacerade.
Är det någon som kan tipsa om "musborst" i bra längd och pris?
Är det någon som kan tipsa om "musborst" i bra längd och pris?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
Finns ju fällor som tar 20-30 möss åt gången, men de är kanske inte tillåtna i Sverige? Finns iaf i USA och kopior på TEMU.
Går att släppa ut mössen levande beroende på hur man använder den, så även djurvänner kan använda den typen.
Går att släppa ut mössen levande beroende på hur man använder den, så även djurvänner kan använda den typen.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
Originalet:
Kopior kan du själv söka efter, men den nyare kopian med dubbla ingångar verkar enligt samma kanal inte särskilt pålitlig, så leta efter de som ser ut som ovan och jag själv köpt.
Kommer inte ihåg exakt hur mycket videon går igenom men man får ha jordnötssmör eller liknande och smeta på plasten i locket för att locka dit mössen.
Kopior kan du själv söka efter, men den nyare kopian med dubbla ingångar verkar enligt samma kanal inte särskilt pålitlig, så leta efter de som ser ut som ovan och jag själv köpt.
Kommer inte ihåg exakt hur mycket videon går igenom men man får ha jordnötssmör eller liknande och smeta på plasten i locket för att locka dit mössen.
Finns i alla fall för 10 möss i Sverige:MultiMan skrev:
https://www.granngarden.se/musfalla-victor-multi-kill-m260
Bor lantligt och som många har problem med möss genom åren som hittar in.Kom på till slut vart dom kom in i huset och satte fällor inne i huset tidigare men dom kommer in från altan och garaget och sätter fällor där så får inga inne i huset längre.V växelventil skrev:
Finns liknade på Biltema, men den från youtubeklippet såg ju bättre ut
https://www.biltema.se/fritid/tradgard/skadedjur-och-insektsbekampning/musfalla-vippbrada-2000046794
https://www.biltema.se/fritid/tradgard/skadedjur-och-insektsbekampning/musfalla-vippbrada-2000046794
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder