Hej,

Jag har ett 70-tals-garage med platt tak täckt med gummiduk och gårdsgrus ovanpå (för att hålla duken på plats och fuktig). Avrinningen sker via ett stuprör som går genom garaget ner via golvbrunn. Märklig konstruktion, men tydligen inte helt ovanlig.

Duken ska vara bytt för ~10 år sedan och verkar vara i gott skick, men vi har fått mossa i gruset jag skulle vilja bli av med. Jag tror inte den påverkar funktionen negativt, men det ser trist ut.

Jag har provat kratta bort mossan men gruset ligger så pass packat att jag riskerar att skada duken.

Vågar man gå på med Jape Grön-fri eller liknande, eller riskerar det att påverka duken, tro?

Tack på förhand.

Det är inga problem, men vill du spara pengar så köp vanlig ogräsättika för typ 90 kr för 5 liter. Spruta ut den när det är torrt och soligt i några dagar. Mossan kommer bli helt gul/orange och dö tämligen omedelbart.

I InsidersUnited skrev:
Det är inga problem, men vill du spara pengar så köp vanlig ogräsättika för typ 90 kr för 5 liter. Spruta ut den när det är torrt och soligt i några dagar. Mossan kommer bli helt gul/orange och dö tämligen omedelbart.
Tack! Jag får prova det.

• Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.