2 929 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Mosaik på pappark
Hej
Någon som vet hur riskabelt det är att sätta mosaik som sitter fästa på pappark? Kakelsättaren säger att byggkeramikrådet helt avråder från det.
Vi har redan köpt precis den mosaik vi vill ha, dock fäst på papp. Den är impregnerad mot mögel och leverantören intygar att den kan används i våtutrymmen.
Någon som har någon erfarenhet, bra som dålig.
Mvh Samuel
Någon som vet hur riskabelt det är att sätta mosaik som sitter fästa på pappark? Kakelsättaren säger att byggkeramikrådet helt avråder från det.
Vi har redan köpt precis den mosaik vi vill ha, dock fäst på papp. Den är impregnerad mot mögel och leverantören intygar att den kan används i våtutrymmen.
Någon som har någon erfarenhet, bra som dålig.
Mvh Samuel
Om Mosaiken sitter på hela papper så brukar de ju vara limmade på framsidan på mosaiken, så att man alltså ska blöta bort dem efteråt. Är det nät, brukar det vara satt på baksidan.
Nackdelen med papper på framsidan är att det är svårt att se vad man gör när man sätter upp det.
Pappersnät på baksidan har jag ingen erfarenhet av.
Nackdelen med papper på framsidan är att det är svårt att se vad man gör när man sätter upp det.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
pinebar skrev:Om Mosaiken sitter på hela papper så brukar de ju vara limmade på framsidan på mosaiken, så att man alltså ska blöta bort dem efteråt. Är det nät, brukar det vara satt på baksidan.
Instämmer men det lustiga är att varken plattsättare eller leverantör upplyst och verkar förstå detta så vi kanske missförstår hur det ser ut...
Känns mer som det är pappersnät på baksidan.
Klicka här för att svara