Oxalsyra funkade inte, misstänker att det är lackat!
Vet faktiskt inte var det kommer från, hoppades på att någon här skulle kunna säga vad det kan vara för någonting.
Vet faktiskt inte var det kommer från, hoppades på att någon här skulle kunna säga vad det kan vara för någonting.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 088 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 088 inlägg
För mig ser det ut som en fuktskada, vatten som har trängt ner i sprickor i gammal lack och mellan planken för att sen sprida sig i sidled längs träfibrerna. Det är svårt att se på ett foto, men det är väldigt likt hur det blev i släktingars hus där de hade svårt att få valpen rumsren. Med det menar jag förstås inte att det skulle vara urin i ditt golv men all sorts vätska beter sig ju likadant.
Om det är så går det antagligen inte att göra något åt det utom att byta ut de golvplanken eftersom det inte är så ytligt att det räcker med att slipa bort 1-2 mm. Men du kan ta hem en golvslipare som kan ge sitt omdöme på plats.
Om det är så går det antagligen inte att göra något åt det utom att byta ut de golvplanken eftersom det inte är så ytligt att det räcker med att slipa bort 1-2 mm. Men du kan ta hem en golvslipare som kan ge sitt omdöme på plats.
Tack för alla svar, vi känner att det inte är någon mening att slösa pengar på att föröka fixa det.
Vi kommer antagligen att ha en matta över samt att vi ibland kommer vara hundvakt. Så att slipa och hålla på känns onödigt i dagsläget!
Vi kommer antagligen att ha en matta över samt att vi ibland kommer vara hundvakt. Så att slipa och hålla på känns onödigt i dagsläget!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Bra idé att täcka över med en matta eller något annat som verkar naturligt just där.Kaptenfisk skrev:
Men hundvakt? Det kan inte vara hundkiss?
Har en kompis som fått sin ekparkett förstörd av en hundvalp.
PS
Välkommen till Bygga Hus-forumet, Kapten Fisk!
Vi flyttade in nu precis så från min mammas hund är det inte iaf!
Fläcken är precis där vi kommer ha vårat matbord, så det är ingen större fara. Jag var mest nyfiken ifall det fanns något trix för att lätt kunna få bort den.
Men som sagt vi kommer med största sannolikhet ha en matta över.
Fläcken är precis där vi kommer ha vårat matbord, så det är ingen större fara. Jag var mest nyfiken ifall det fanns något trix för att lätt kunna få bort den.
Men som sagt vi kommer med största sannolikhet ha en matta över.
Klicka här för att svara