Hand håller en vit plastdel med fjäder och kägla, möjlig del av flödesbegränsare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kromad takdusch från Mora Rexx med delvis iskruvad sladd och synlig inre komponent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av Mora Armatur kundforums svar om position för flödesbegränsare i en duschinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump från Mora Armatur kundforum som visar svar på en förfrågan om en duschkomponents funktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av ett kundforum där en Mora Rexx duschsystem visas med utmärkta flödesbegränsare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller vit plastdel med fjäder och tätningsring, trolig del från dusch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Precis kostat på mig renovering av badrum där det installerades en mora rexx takdusch. Trycket var dåligt så tog ut ecoflowjoxet ur duschmunstycket och takduschen.

först efter detta gjordes googlade jag på detta och enligt moras kundforum ska då exoflowjoxet sitta i utloppet dör duschslangen är kopplad. Tänkte att jag missat att det fanns ecoflow i båda ändar av duschslangen så skruvade lös slangen vid utloppet och där inne såg jag en vit plastmojäng som jag pillade ner. (De andra var röda). Ut flög en ”kägla” och fjäder.

Min känsla säger mig att detta kanske inte var flödesbegränsare och bör återmonteras? (Se bilder där moras kundtjänst ritat röda streck på bar flödesbegränsaren sitter på min armatur).

någon som kan säga mig vad det är jag petat ur? Vad har den för funktion? Och bör jag peta in den igen?

tacksam för snabbt svar :) Hand håller en vit plastdel med fjäder och kägla, möjlig del av flödesbegränsare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H Hillblom skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] Precis kostat på mig renovering av badrum där det installerades en mora rexx takdusch. Trycket var dåligt så tog ut ecoflowjoxet ur duschmunstycket och takduschen.

först efter detta gjordes googlade jag på detta och enligt moras kundforum ska då exoflowjoxet sitta i utloppet dör duschslangen är kopplad. Tänkte att jag missat att det fanns ecoflow i båda ändar av duschslangen så skruvade lös slangen vid utloppet och där inne såg jag en vit plastmojäng som jag pillade ner. (De andra var röda). Ut flög en ”kägla” och fjäder.

Min känsla säger mig att detta kanske inte var flödesbegränsare och bör återmonteras? (Se bilder där moras kundtjänst ritat röda streck på bar flödesbegränsaren sitter på min armatur).

någon som kan säga mig vad det är jag petat ur? Vad har den för funktion? Och bör jag peta in den igen?

tacksam för snabbt svar :)[bild]
H Hillblom skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] Precis kostat på mig renovering av badrum där det installerades en mora rexx takdusch. Trycket var dåligt så tog ut ecoflowjoxet ur duschmunstycket och takduschen.

först efter detta gjordes googlade jag på detta och enligt moras kundforum ska då exoflowjoxet sitta i utloppet dör duschslangen är kopplad. Tänkte att jag missat att det fanns ecoflow i båda ändar av duschslangen så skruvade lös slangen vid utloppet och där inne såg jag en vit plastmojäng som jag pillade ner. (De andra var röda). Ut flög en ”kägla” och fjäder.

Min känsla säger mig att detta kanske inte var flödesbegränsare och bör återmonteras? (Se bilder där moras kundtjänst ritat röda streck på bar flödesbegränsaren sitter på min armatur).

någon som kan säga mig vad det är jag petat ur? Vad har den för funktion? Och bör jag peta in den igen?

tacksam för snabbt svar :)[bild]
tror jag kommit fram till att det är en backventil ocj återmonterat den
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.