6 736 läst ·
8 svar
7k läst
8 svar
Moped stör TV-tittandet
Har märkt att bilden, på TV:n, "fryser" när en moped kör för bi. Antar att det är mopedernas elsystem som stör boxern. Magnetism?
Går det att skärma av boxern? -Eller ska jag be alla 15-åringar att fixa nån avstörning på mopederna?
Går det att skärma av boxern? -Eller ska jag be alla 15-åringar att fixa nån avstörning på mopederna?
Moppar är ena riktiga gnistsändare, tyvärr. De "sänder" över hela frekvensspektrat mer eller mindre. FM-radio, TV, kortvåg, allt störs av dem.
Med analog TV får man brusiga horisontella ränder, med digitalbox blir det pixligt eller frysning. Störningen kommer in via din TV-antenn.
Det finns avstörda tändhattar till moppar, köp en låda och hejda alla 15-åringar på moppe som far förbi och erbjud en gratis hemlig trimgrej ;D
Med analog TV får man brusiga horisontella ränder, med digitalbox blir det pixligt eller frysning. Störningen kommer in via din TV-antenn.
Det finns avstörda tändhattar till moppar, köp en låda och hejda alla 15-åringar på moppe som far förbi och erbjud en gratis hemlig trimgrej ;D
Hur bra signalstyrka får du från antennen och hur nära mopparna sitter antennen? Man bör under normala förhållanden inte få synliga störningar av att en moppe passerar på vägen utanför, även om de är riktigt störsändare.
Jag har inte märkt störningar när vi använder video/DVD.
Enligt mätaren på boxern, som visas på TV:n så skall det vara bra signal.
Antennen sitter på vinden (1½ plan + lite till, hus ca 5 meter från gatan).
Tror att de flesta mopparna redan är trimmade...
Ska kolla upp saken.
Klicka här för att svara