Hej,

Vet inte om det är jag som är kass på att söka men finns det ingen svensk butik som har monteringsverktig för rampamuff till rimligt pris?

Försöker montera ihop https://www.fine-tools.com/pdf/shooting-board-manual-325652.pdf men har lite problem att montera rampamuffen rakt och enligt manualen så skulle en "1/4-20 insert driver" kunna hjälpa med det. Hittar bara i utrikiska butiker (antar att det är för att det är tumgänga)? Nån som har en butikslänk till något med lite snabbare/billigare leverans än (15 dagars esitmerad frakt för $10):

https://www.leevalley.com/en-gb/sho...s/70791-1-4-20-insert-nut-driver?item=50J0351

/Ivar

K
Du menar att en vanlig plattmejsel inte fungerar? Ett bra tips för att lättare få den rak är att försänka hålet något innan du skruvar in rampamuffen.

När jag monterade rampamuffar så använde jag mutter på en passande skruv.
Då var det lättare att få den rak tyckte jag.
Om skruven fastnar så är det bara att hålla emot skruven så släpper allt.

Plattmejsel var inte någon höjdare. Svårt att få rakt och kunde paja gängen.

Vet att jag sökte instruktioner här också och jag tror det var @stigen som hade en bra instruktion med hjälp av en pelarborr

• Gilla
stigen
  • Laddar…
I ivp skrev:
Hej,

Vet inte om det är jag som är kass på att söka men finns det ingen svensk butik som har monteringsverktig för rampamuff till rimligt pris?

Försöker montera ihop [länk] men har lite problem att montera rampamuffen rakt och enligt manualen så skulle en "1/4-20 insert driver" kunna hjälpa med det. Hittar bara i utrikiska butiker (antar att det är för att det är tumgänga)? Nån som har en butikslänk till något med lite snabbare/billigare leverans än (15 dagars esitmerad frakt för $10):

[länk]

/Ivar
Har du en pelarborr o skruv o muttrar i passande dimension gör du ett enkelt monteringsverktyg och drar i dom i pelarborren, 7.40 o framåt i filmen

Edit. Blev ju helt fel länk tidigare...

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Du menar att en vanlig plattmejsel inte fungerar? Ett bra tips för att lättare få den rak är att försänka hålet något innan du skruvar in rampamuffen.
ja, tyckte det var otroligt svårt att få den att gå rakt utan något som rätade upp själva muffen. Har iofs ingen plattmejsel som är så groteskt stor som krävs.

fgo fgo skrev:
När jag monterade rampamuffar så använde jag mutter på en passande skruv.
Då var det lättare att få den rak tyckte jag.
Om skruven fastnar så är det bara att hålla emot skruven så släpper allt.

Plattmejsel var inte någon höjdare. Svårt att få rakt och kunde paja gängen.

Vet att jag sökte instruktioner här också och jag tror det var @stigen som hade en bra instruktion med hjälp av en pelarborr
Då var det här med rätt dimension, det är ju nåt tumjox som ska in och skruven som ska användas i slutprodukten är en specialare med snabblås. Jag vill dessutom kunna skruva ur den då jag definitivt vill kunna göra ett provskott innan. Skruva ur borde iofs inte vara något problem om man köper en sån gigantisk mejsel som Daniel har i videon. Kanske testar med det inann jag hostar up $25 och väntar 15 dagar på ett verktyg jag kommer att använda exakt 1 gång.

Kan ju spontant tycka det är lite dåligt att inte gänginsatsen är monterad vid leverans.

Men är det vanlig 1/4" tumskruv borde det väl inte va så svårt att hitta en skruv o två muttrar.?

Ola C Ola C skrev:
Kan ju spontant tycka det är lite dåligt att inte gänginsatsen är monterad vid leverans.

Men är det vanlig 1/4" tumskruv borde det väl inte va så svårt att hitta en skruv o två muttrar.?
Det är en byggsats där man får stå för skivmatrialet själv.

• Gilla
Ola C
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.