Hej
Dags att montera fönster, medföljande monteringsjärn verkar inte passa i min karm?
Spåret på karmen är bredare än "hullingarna"
Kan jag skruva fast järnen i karmen istället? Hur långt isåfall? ill ju knappast spräcka kassetten
Dags att montera fönster, medföljande monteringsjärn verkar inte passa i min karm?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spåret på karmen är bredare än "hullingarna"
Kan jag skruva fast järnen i karmen istället? Hur långt isåfall? ill ju knappast spräcka kassetten
Fota en bild på karmen och spåren järnet ska in i, det ska bara vara att sticka in järnet diagonalt och vrida det horisontellt.
edit: läste nu att spåret är bredare än hullingarna, då blir det ju svårare.
Men måste du ha dem då, jag satt fast mitt fönster med endast fogskum, sitter där än idag.
edit: läste nu att spåret är bredare än hullingarna, då blir det ju svårare.
Men måste du ha dem då, jag satt fast mitt fönster med endast fogskum, sitter där än idag.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det där liknar monteringsblecken som jag fick med till mina fönster från Kaerrman.jkarlberg skrev:
Där passade de utmärkt.
Förslag:
Tag kontakt med fönstersäljaren. De har troligen flera fönsterprofiler och har kanske levererat bleck till fel profil.
Mät avståndet mellan karmfalsarna och ring leverantören och bed dem att skicka nya!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ja, det är ju bara att prova.jkarlberg skrev:
Troligen kommer du att borra/skruva i stålprofilen, det är alltså inte bara plast i plastfönstret
Men med en bra plåtskruv skall det nog sitta bra.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara