3 013 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Montering av ytterhörn på gipsskiva
Jag undrar också hur man gör!
1. Skall man först lägga ett lager spackel utanpå hörnet, och sedan sätta dit hörnskyddet i det våta spacklet?
2. Skall man sedan spackla utanpå skyddet på en gång, eller vänta tills det undre lagret torkat?
3. Och fastnar det verkligen bara av spackel? behöver man inte fästa med spik eller något??
1. Skall man först lägga ett lager spackel utanpå hörnet, och sedan sätta dit hörnskyddet i det våta spacklet?
2. Skall man sedan spackla utanpå skyddet på en gång, eller vänta tills det undre lagret torkat?
3. Och fastnar det verkligen bara av spackel? behöver man inte fästa med spik eller något??
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Jag har använt stålregeln till ytterhörn ett flertal gånger.
Skruva den tätt och se bara till så att den blir rak och fin. Man får göra det ganska noggrant om det skall bli bra.
Stålregeln passar in på nersäkningen på gipsskivan så den skall vara utåt hörnet (nersäknkingen på gipsskivan alltså)
Jag tog ingen fiberremsa och på några år har det inte hänt något.
Skruva den tätt och se bara till så att den blir rak och fin. Man får göra det ganska noggrant om det skall bli bra.
Stålregeln passar in på nersäkningen på gipsskivan så den skall vara utåt hörnet (nersäknkingen på gipsskivan alltså)
Jag tog ingen fiberremsa och på några år har det inte hänt något.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden