Ta "flärpen" och som FredrikR skriver den korta delen in i spotten, dom runda ringarna på flärpen ska sitta i dom två "pinnarna" som syns på bilden. Gör likadant på andra sidan, vik sedan upp dom (mot taket) med handen och håll kvar och in med dom i hålet så kommer dom spänna sig själva mot taket. Och spänner dom inte sitter flärpen fel
Lycka till!
Lycka till!
Jo jag har försökt det ni säger men det är brutal spänn på grejorna, sen bottnar den lilla "flärpen" i spotten där ni ser att det vinklade huset är nitat, så man inte får upp dom runda ringarna i de 2 metallflikarna, har provat 20 olika modeller.. galen!!!!!!!!!!!!.
provade en annan modell innan den här och de fjädrarna var mjuka och satt i spotten direkt.
Jag kan inte tänka mig att mina håller om man ska böja den här 90 grader uppåt innan montering som man brukar göra. brutal spänn alltså och lika i alla paketen.
provade en annan modell innan den här och de fjädrarna var mjuka och satt i spotten direkt.
Jag kan inte tänka mig att mina håller om man ska böja den här 90 grader uppåt innan montering som man brukar göra. brutal spänn alltså och lika i alla paketen.
Redigerat:
fick svaret på hemmabioforumet, snacka om cp konstruktion, här är citerat,
detta funka klockrent..
"Dock så ska fjädern aldrig klämma ovanifrån på skivan/underlaget (det material du borrat/sågat ur för spotlightsen. Den lilla delen av fjädern ska peka nedåt och den stora delen rakt upp. Det är den lilla fjädern som ska spänna rakt mot skivan i sidled"
detta funka klockrent..
"Dock så ska fjädern aldrig klämma ovanifrån på skivan/underlaget (det material du borrat/sågat ur för spotlightsen. Den lilla delen av fjädern ska peka nedåt och den stora delen rakt upp. Det är den lilla fjädern som ska spänna rakt mot skivan i sidled"
Klicka här för att svara