3 810 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Montering av plasfolie?
Ska sätta upp åldersbeständig plastfolie och undrar hur viktigt är det att det blir riktigt tätt mellan skaravar och hörn? Har fått skära i plasten för att gå runt mina stödben längst ner.
Jag vet att jag ska överlappa skarvarna med 20-30cm. men jag tänker mer på det jag har fått skära för att komma runt mina stödben längst ner. Kan man sätta den tjejpen som är för plasten runt varje ben för att få det riktigt tätt.
Hur har ni gjort? tips?
Jag vet att jag ska överlappa skarvarna med 20-30cm. men jag tänker mer på det jag har fått skära för att komma runt mina stödben längst ner. Kan man sätta den tjejpen som är för plasten runt varje ben för att få det riktigt tätt.
Hur har ni gjort? tips?
hej!mdredfox8 skrev:
Funderar på exakt samma, hur viktiga är stödbenen? Är det bara att Nita fast och sedan dra några varv tejp runt stödbenen?
Helst har man väl undertryck i huset och då drar man in genom ev springor isf trycka ut fuktig luft, inte så noga då?
Det löser sig med gipsen och det som kommer efter sen.
Dock så är det inte helt fel att täta så bra man kan men man behöver knappast försöka få det till att likna ett akvarium om liknelsen är förståelig? Det blir liksom rätt så tätt ändå med efterföljande lager.
/Kent
Dock så är det inte helt fel att täta så bra man kan men man behöver knappast försöka få det till att likna ett akvarium om liknelsen är förståelig? Det blir liksom rätt så tätt ändå med efterföljande lager.
/Kent
Klicka här för att svara