4 798 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
montering av kablar för spotbelysning under överskåp kök??
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Antingen dras det i en baldakinskiva som skruvas fast undertill eller så dras det lister inne skåpet. De är i alla fall de sätt som jag har gjort det på.
//Patrik
//Patrik
Dra dem bakom måste väl ändå vara att föredra framför att dra lister inne i skåpet?
Jag skall montera nytt kök snart och har tänkt fräsa ett spår i väggen där jag lägger kabeln innan skåpen hängs upp.
I mitt fall är det bara två tunna kablar för 12V, så det är ju inget stort ingrepp, ett par mm djupt och ett par mm brett bara, inga VP-rör eller så.
Jag skall montera nytt kök snart och har tänkt fräsa ett spår i väggen där jag lägger kabeln innan skåpen hängs upp.
I mitt fall är det bara två tunna kablar för 12V, så det är ju inget stort ingrepp, ett par mm djupt och ett par mm brett bara, inga VP-rör eller så.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Nej, sitter skåpen redan på plats är det kanske lite jobbigt att skruva ner dem för att dra kabel.
Jag bara förutsatte att även skåpen skulle monteras nu då TS tog upp alternativet att dra kabeln bakom.
Men det ka ju ha varit en förhastad slutsats
Jag bara förutsatte att även skåpen skulle monteras nu då TS tog upp alternativet att dra kabeln bakom.
Men det ka ju ha varit en förhastad slutsats
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Jag missade att TS skrivit det alternativet.erk skrev:
//Patrik
Klicka här för att svara