hur gör man lämpligast med svagströmskablarna till spotlight under överskåp? för att få en snygg montering
drar man dom bakom skåpet eller inne i överskåpen??
tacksam för tips?.....

Redigerat:
Antingen dras det i en baldakinskiva som skruvas fast undertill eller så dras det lister inne skåpet. De är i alla fall de sätt som jag har gjort det på.

//Patrik

Dra dem bakom måste väl ändå vara att föredra framför att dra lister inne i skåpet?

Jag skall montera nytt kök snart och har tänkt fräsa ett spår i väggen där jag lägger kabeln innan skåpen hängs upp.
I mitt fall är det bara två tunna kablar för 12V, så det är ju inget stort ingrepp, ett par mm djupt och ett par mm brett bara, inga VP-rör eller så.

erk skrev:
Dra dem bakom måste väl ändå vara att föredra framför att dra lister inne i skåpet?
Jo, visst är det så. Dock så är det inte alltid man kan göra så, t.ex. i ett bef. överskåp.

//Patrik

Nej, sitter skåpen redan på plats är det kanske lite jobbigt att skruva ner dem för att dra kabel.

Jag bara förutsatte att även skåpen skulle monteras nu då TS tog upp alternativet att dra kabeln bakom.
Men det ka ju ha varit en förhastad slutsats

erk skrev:
Nej, sitter skåpen redan på plats är det kanske lite jobbigt att skruva ner dem för att dra kabel.

Jag bara förutsatte att även skåpen skulle monteras nu då TS tog upp alternativet att dra kabeln bakom.
Men det ka ju ha varit en förhastad slutsats
Jag missade att TS skrivit det alternativet. :)

//Patrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.