Hej !

Jag ska montera kopparrör 22mm kallvatten, 22mm och 12mm varmvatten (varmvattencirculation) längs vägg tot ca 10m. Dessa skall dessutom isoleras varm och kall för sig. Isolering är typ diam 50-60 mm. Väggarna är hålsten i boarea och montering är tänkt med plugg/skruv.

Vad/var finns det monterings detaljer lämpligt för detta ?
Gärna som har någon gemensam monteringskonsol för flera rör. Jag ser inte på googling om det finns nå't lämpligt.

Finns det dessutom isolering med färg vit ?

Tack !
/Lennart
 
Krilleman
Gummisvep och skruvstift. Stabilt, stilrent och billigt.

Då blir det visserligen tre hål på rad att borra för varje infästning.

Isolering som är vit finns. Dock lite ovanlig. På med rörskål av typen isover, och vit plastplåt på det. En rörisolerare kan fixa det.
 
Tack !
Det blir bra.
/ Lennart
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.