Hej!
Har precis fått en Treckentrup port med motorstyrning, och är supernöjd överlag!
Dock har jag ett lutande garagegolv vilket gör att porten glipar lite i den högra kanten.
Lutningen börjar i mitten av porten där de två bultarna sitter, och det skiljer ca 5-7mm från mitten till längst ut till höger.
Vad göra?
Har haft funderingar på att bara sätta dit ytterligare en tätninglist under den befintliga gummilisten, alternativt sätta en bräda eller liknande på golvet som sedan hyvlas av så att den blir i våg.
Förslag?
Har precis fått en Treckentrup port med motorstyrning, och är supernöjd överlag!
Dock har jag ett lutande garagegolv vilket gör att porten glipar lite i den högra kanten.
Lutningen börjar i mitten av porten där de två bultarna sitter, och det skiljer ca 5-7mm från mitten till längst ut till höger.
Vad göra?
Har haft funderingar på att bara sätta dit ytterligare en tätninglist under den befintliga gummilisten, alternativt sätta en bräda eller liknande på golvet som sedan hyvlas av så att den blir i våg.
Förslag?
Jag vill fråga nått annat istället.P plutoorjan skrev:Hej!
Har precis fått en Treckentrup port med motorstyrning, och är supernöjd överlag!
Dock har jag ett lutande garagegolv vilket gör att porten glipar lite i den högra kanten.
Lutningen börjar i mitten av porten där de två bultarna sitter, och det skiljer ca 5-7mm från mitten till längst ut till höger.
Vad göra?
Har haft funderingar på att bara sätta dit ytterligare en tätninglist under den befintliga gummilisten, alternativt sätta en bräda eller liknande på golvet som sedan hyvlas av så att den blir i våg.
Förslag?![]()
Vad tycker du om porten ?
Är själv på den banan att beställa en teckentrup port 3500 x2100.
Men vill veta kvalitet på Porten först.
Monterade du själv eller anlitade du en firma till monteringen ?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Går det att sätta en kil mellan dörren och tätningslisten?
Protte
Protte
Produkter som diskuteras: "tätningslisten"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
56 kr inkl moms
Läs mer
Kvalitén är väldigt bra skulle jag vilja säga!E Eddi84 skrev:
Upplever den som väldigt mycket bättre och mer gediget byggd än portarna från tex Skånska.
Teckentrup var den enda möjliga porten för min del, då den är extremt "lågbyggande" och passade då i mitt garage med väldigt dålig takhöjd. Sen gillar jag det faktum att det inte finns några synliga vajrar, utan att allt är dolt.
Priset var också förmånligt såklart pga en kampanj dom körde. Betalade 11000:- för porten inkl motorstyrning och montering, och monteringen tog en dag.
Kan absolut rekommenderas.
Jag har också en Teckentrup och har inget att jämföra med men jag är väldigt nöjd med den. Snygg port och elegant montage samt lågbyggande. Vår installerades 07 och jag har inte haft ett problem i världen med den förutom att den kändes som den gick lite trögt ett tag och installatören kom förbi och smorde över den och kollade så inget flyttat sig.
Jag har en tidig variant av motor så den är inte så snabb men den motorn tror jag inte ens fins kvar så hastigheten är väl inget problem längre.
Jag har en tidig variant av motor så den är inte så snabb men den motorn tror jag inte ens fins kvar så hastigheten är väl inget problem längre.
Ja, jag sålde huset och köpte ett nytt.M M@ZE skrev:
Skämt åsido, vi skippade att åtgärda det. Bodde där fram tills för tre månader sedan, och det var så lite det glipade så det gjorde inget i praktiken. I övrigt så var vi supernöjda med porten, så det blir en likadan till nya kåken.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
