Vem tror du vill komma och göra ett jobb då man på förhand vet att "det ska bli billigt" :thinking:
Det brukar innebära att om det "häxar" så är det montörens fel för han som är fackman borde ju ha förstått och när det blev mer än dubbelt så dyrt som beräknat så är det ocker.
 
E elmont skrev:
Vem tror du vill komma och göra ett jobb då man på förhand vet att "det ska bli billigt" :thinking:
Det brukar innebära att om det "häxar" så är det montörens fel för han som är fackman borde ju ha förstått och när det blev mer än dubbelt så dyrt som beräknat så är det ocker.
Har inte sagt att jag vill att det skall vara billigt, endast frågat vad det skulle kosta.
 
Man kan ju ev tyda att du helst vill ha en "granne" som gör jobbet som att kostnaden har en viss påverkan ;)
 
Det finns fortfarande montörer / företag av "den gamla skolan". Man kommer ut till kunden som är hemma, gör jobbet. Om man då upptäcker något elände, som behöver bytas, så visar man det för kunden direkt, förklarar att den här trasiga dosbotten kunde ingen av oss se innan, men den måste bytas för att vi båda skall sova lugnt, det kommer att ta en stund extra.

Kunden är med, ser hur man jobbar på och byter hans skada också. Jag har aldrig varit med om att kostnaden sedan ifrågasatts. (Man lämnar den trasiga delen kvar för kunden att visa upp för "svärfar"...).

Om man beter sig vettigt så är kunden tvärtom nöjd att en fara i lägenheten upptäcktes och kunde fixas direkt. Räkningen blir en skitsak i sammanhanget, faran som försvann tar fokus!
 
  • Gilla
JohanN03 och 6 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Man kan ju ev tyda att du helst vill ha en "granne" som gör jobbet som att kostnaden har en viss påverkan ;)
Ev tyda... lol

Känns dumt att anlita en elektriker från Märsta när det antagligen finns lokal arbetskraft...
 
S Soltorp40 skrev:
Det finns fortfarande montörer / företag av "den gamla skolan". Man kommer ut till kunden som är hemma, gör jobbet. Om man då upptäcker något elände, som behöver bytas, så visar man det för kunden direkt, förklarar att den här trasiga dosbotten kunde ingen av oss se innan, men den måste bytas för att vi båda skall sova lugnt, det kommer att ta en stund extra.

Kunden är med, ser hur man jobbar på och byter hans skada också. Jag har aldrig varit med om att kostnaden sedan ifrågasatts. (Man lämnar den trasiga delen kvar för kunden att visa upp för "svärfar"...).

Om man beter sig vettigt så är kunden tvärtom nöjd att en fara i lägenheten upptäcktes och kunde fixas direkt. Räkningen blir en skitsak i sammanhanget, faran som försvann tar fokus!
Har tidigare anlitat hjälp via Taskrunner vilket var lite som det du beskrev. Får nog bli så denna gång också.
 
Har rensat bort en massa Off Topic ur tråden.

Låt inte varenda tråd bli en tråd om behörighetsfrågor.

/moderator
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.