Hej

Håller på att fixa till ett stall. Har en grund i Lecablock som är slammad. Nu skall det moteras ett träytskikt (28mm golv) på dessa väggar dels för att minsta ev skador från hästsparkar och dels för att ha möjlihget att "lättare" reparera skador.

Men frågan är hur jag skall fästa upp golvbräderna på väggarna. Jag vill inte att det bygge allt för mycket känner att en 40-45 totalt (inklusiva golvbräda) är lagom.

En idé som jag har är att limma upp tp 90x14 vertilat på väggen och sedan på vanligt sätt bräderna men skruv och så låta de går igenom 14mm brädorna . Eller finns det någrra andra bra alternativ.

/Maritn

Jag skulle skruva direkt med lättbetongskruv utan någon läkt emellan

• Gilla
BSOD
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag skulle skruva direkt med lättbetongskruv utan någon läkt emellan
Tack för ett snabbt svar. Jag är orolig för lecabroken bara blir mjöl efter något år av nötning....

M martin.johansson.sjobo skrev:
Tack för ett snabbt svar. Jag är orolig för lecabroken bara blir mjöl efter något år av nötning....
Ville jag ha en box lättrengjord hade jag skruvat formplyfa på väggarna, skulle den vara tålig valde jag nog ospontade 2tums plank

Jag skulle snarare avråda från dessa tankar.

Får en häst för sig att sparka på väggen så får du en massa ljud.
Sparkar hästen på en leca vägg så är den tyst.
En lecavägg tål väldigt mycket..

B BäverBerra skrev:
Kör på med din plan, jag skulle använda ströläkt eller gles bakom nya väggen och sätta fast det med lättbetongskruv som någon annan sa.
Förborra läkten, sitter väldigt bra.

[länk]
Jag var inne på att limma läkten också. Men det kanske inte behövs...

M martin.johansson.sjobo skrev:
Jag var inne på att limma läkten också. Men det kanske inte behövs...
Det skadar ju inte att sätta lite bygglim på, gör du som du vill.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.