Jag kommer inte åt underifrån, om jag sågar av muffen så nära golvet som möjligt och sätter dit en sån där blå Jafo stos (sj6 är det den jag länkat till som du menar?) går den då ner tillräckligt eller tar det stopp när muffen smalnar av, jag vet inte hur långt ner i golvet muffen går på såna här gamla rör. Om man då silikonar runt där jag kapat röret och så runt toastolen borde det ju vara lungt.

Elkludde skrev:
Tror den går som jag länkat till i förra inlägget om man kommer åt att kapa
Ja med den blå men det jag menar är att kan man byta röret denna bit så är ett vanligt 110-rör att föredra då man slipper förstora hålet i golvet.

Svårt som fan detta.. speciellt när man inte är på plats.

ptlf skrev:
Jag kommer inte åt underifrån, om jag sågar av muffen så nära golvet som möjligt och sätter dit en sån där blå Jafo stos (sj6 är det den jag länkat till som du menar?) går den då ner tillräckligt eller tar det stopp när muffen smalnar av, jag vet inte hur långt ner i golvet muffen går på såna här gamla rör. Om man då silikonar runt där jag kapat röret och så runt toastolen borde det ju vara lungt.
Alltså detta är en tunn lina jag går på eftersom jag är lärling samtidigt så är det jävligt svårt när det är service och befintligt.

Men ja jag hade prövat den stosen med den blå gummitätningen. Den är till för WC-anslutning som är 120mm. Denna eftersom muffen på avloppet sitter så illa till. Kommer stosen tillräckligt långt ner ska man nog ha den svarta.

Storleken i själva konstruktionen är densamma, Man kan byta mellan svart och blå gummitätning som man vill så ner i röret kommer den.

http://www.jafo.eu/product_sheet.php?pro_id=158

35mm ner kommer tätningen. Så mät...

Det kan vara att det inte är dubelmuff som är ca 130 mm utan den kan sitta direkt på röret det gär väl att se när toan kommer bort
Skall du kapa röret använd bågfil, vanlig elektrisk såg med fintandad går oxå bra , dom gamla är tunna o sköra

Tänkte bara visa hur det blev, sågade av röret så det stack upp 12mm och så modifierade jag Jafostosen lite och sen var det bara montera stolen. Tack för råden:) Kopia av avlopp 017.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.