Krillew Krillew skrev:
Går det att kragaut ett 110 rör? Jag har samma problem. Jag har valt att köpa en toastol med utlopp i botten så det går inte att komma åt röret uppifrån!! Annars hade det ju varit lätt att täta med "drevning" Och höjden under stolen är bara 46mm så jag hittar ingen stos som jag kan få dit.
Nej, kraga är ingen bra idé. Det är just för såna här fall, som jag tidigare i den här tråden rekommenderar att man använder kapbar WC-stos.
Men har du tittat på följande?

https://www.dahl.se/store/dahl/vvs-...r-slätanda-vvs-1357624346268-46?itemId=138123

Finns även den här, men är lite osäker på om man klarar så lite som 46 mm med den

Vit genomföringshylsa av plast, möjligtvis för en byggkonstruktion, mot svart bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack skall kolla om det kan funka med den. Har ytterligare ett problem. Jag får kondens under stolen.. Jag tror inte det är tätningen som strular utan jag tror det är just kondens och det blir en pöl under toastolen. Jag klantade mig och hellimmade stolen, man bör nog lämna en liten bit. Jag har just tagit bort stolen och det rann ut lite vatten som var under stolen då. Jag kollade också ifall det var kondens och det var det.. Finns det nått och isolera med?

Får jag inte till muffen så får jag ta bort golvmateralet ner till duken och byta röret från våningen under och sätta dit en ny manschett, det kommer ju inte synas sen när stolen sitter på plats.

Jag skulle nog undvika att riva bort röret, för tätskiktsmanchetten blir nog förstörd då. Är du säker på att det är kondens? Är det inte läckage om du nu har haft en otät anslutning mot avloppet?
Vad är det för WC-stol? Har du golvvärme i golvet just under stolen?

L lordi skrev:
Jag skulle nog undvika att riva bort röret, för tätskiktsmanchetten blir nog förstörd då. Är du säker på att det är kondens? Är det inte läckage om du nu har haft en otät anslutning mot avloppet?
Vad är det för WC-stol? Har du golvvärme i golvet just under stolen?
Nej jag la golvvärme slingan utanför stolen så man skulle kunna skruva fast stolen, men nu valde jag en stol som man limmar. Simas Lante LA07. När jag tog bort stolen så var det fuktigt upp mot stolen. Om man vänder stolen upp och ner och fyller med fogskum. Jag tror det kan vara en kombination av att jag hellimmat och att utrymmet då kommer "andas" via avloppet och ev suger in fuktig luft/vatten, sen att det blir kondens under stolen.
https://www.simas.it/img/pages/allegati/la07-la09_2202.pdf

Redigerat:
S
Anna_H Anna_H skrev:
Nyfiken på vad du menar med Vattring, det är inte ett begrepp jag hört i detta sammanhang. För mig är det en vävteknik för moarétyg, dvs ett särskilt mönster.
Vi ogudaktiga brukar säga att något är"i vatten" när det är i våg med vattenpass.

• Gilla
Thomas Le
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.