Hej,

har satt upp IKEA Metod överskåp men hur jag än skruvar på gångjärnen blir inte fronten/luckan rak.
Skruvar jag på ett ställe blir det antingen mer snett eller så blir det snett åt ett annat håll. Kan det bero på att snickaren har slarvat när han monterade stommarna så att de inte är 90 grader i vinkarna?
Finns det något sätt att fixa det utan att behöva plocka ner skåpen och skruva om dom?

Tacksam för alla tips, sambon med lätt OCD håller på att driva mig till vansinne

PS, mdf skivan i botten ska lackeras :)

• IKEA Metod överskåp med sneda luckor som inte hänger rakt, med behov av justering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IKEA Metod överskåp monterade på en vägg med synlig skevhet mellan frontluckorna.
    Skapa konto
  • IKEA Metod överskåp med luckor som inte hänger rakt och en synlig mdf-skiva i botten.
    Skapa konto
Grunden till att det ska bli bra är att skåpstommarna sitter rätt!! En skev stomme kan inte justering av luckor lösa.
Börja med att kontrollera hörnens vinklar.
Men avstånd på sidorna ser ut att vara lika, har du provat att justera i höjdled på gångjärnsfästet?

• Gilla
TheCed och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
A AndersS skrev:
Börja med att kontrollera hörnens vinklar.
Vilket man enklast gör genom att mäta diagonalerna.

Är det fel är det bara att kontakta snickaren och reklamera så att han får fixa det.

• Gilla
magnu och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.