1 104 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Montera peltorkåpor på KASK Zenith X Air
Hej gänget!
Jag behöver lite input från er som jobbar inom bygg och anläggning när det gäller hjälmar och hörselskydd.
Jag vill hitta en KASK-hjälm och samtidigt kunna montera mina 3M Peltor WS Alert X. Helst på en KASK Zenith X Air.
Problemet, som jag förstått det, är att Zenith X Air inte är kompatibel med Peltor utan speciella adaptrar, och de verkar svåra att få tag på.
Alternativet är att välja en hjälm ur Plasma/Super Plasma-serien, som fungerar med Peltor, men då finns risken att den inte är godkänd på alla byggarbetsplatser.
Mina prioriteringar är:
1. Hjälmen ska vara från KASK
2. Jag ska kunna montera 3M Peltor WS Alert X
3. Möjlighet att montera visir vid behov
Hur hade ni löst detta? Någon som har erfarenhet eller tips?
Jag behöver lite input från er som jobbar inom bygg och anläggning när det gäller hjälmar och hörselskydd.
Jag vill hitta en KASK-hjälm och samtidigt kunna montera mina 3M Peltor WS Alert X. Helst på en KASK Zenith X Air.
Problemet, som jag förstått det, är att Zenith X Air inte är kompatibel med Peltor utan speciella adaptrar, och de verkar svåra att få tag på.
Alternativet är att välja en hjälm ur Plasma/Super Plasma-serien, som fungerar med Peltor, men då finns risken att den inte är godkänd på alla byggarbetsplatser.
Mina prioriteringar är:
1. Hjälmen ska vara från KASK
2. Jag ska kunna montera 3M Peltor WS Alert X
3. Möjlighet att montera visir vid behov
Hur hade ni löst detta? Någon som har erfarenhet eller tips?
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"
Plastskylt hörselskydd Systemtext
Skylt i plast, 210 x 297 mm
101 kr inkl moms
Läs mer
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Inte för att vara sån då jag läste att du vill ha Kask men dom är urusla ihop med Peltor. Sluter inte tätt ordentligt. Vi har gått över till Guardio då dom är kompatibla med alla sorters hörselskydd och sitter bättre på huvudet
Jag förstår. Krävs det några ytterligare adaptrar eller är de direkt kompatibla med peltors hjälmfästen??Matti_75 skrev:
Kask med peltor är uselt! Stålbyglarna tar i hjälmen om man har som jag ett normalt huvud.
Guardio funkar det bättre på enligt vänner som kör peltor/guardio. Minns att petzl och peltor funkade bra också.
Nu kör jag bolt 200 med deras vanliga kåpor och pannlampa. Klart skönaste hjälmen på marknaden. Vet dock inte hur det funkar med peltorkåpor på dom då jag vägrar ha överprisade tunga kåpor på hjälmen.
Guardio funkar det bättre på enligt vänner som kör peltor/guardio. Minns att petzl och peltor funkade bra också.
Nu kör jag bolt 200 med deras vanliga kåpor och pannlampa. Klart skönaste hjälmen på marknaden. Vet dock inte hur det funkar med peltorkåpor på dom då jag vägrar ha överprisade tunga kåpor på hjälmen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden