Hej!

I samband med att en elektriker skall fixa lite ny el i ett rum som idag finns stående råspont spikat på liggande reglar (yttervägg) så tyckte han att det var väldigt krångligt att dra elen för du har inget att fästa i och om man skall göra spår så kommer nedersta brädorna inte ha något att sitta i så de kommer vingla och ha sig och förmodligen stöka till det innan gipset kommer.

Så tanken är att riva bort all råspont och låta elen fixas och ersätta med OSB skiva istället. Men har läst delade meningar om att osb skall monteras med 2-3mm spel mellan skivorna pga rörelser, är det så känsligt och kommer inte gipset att spricka eftersom? Självklart inte skarv i skarv
 
Nej så gör man ju alltid.
 
Lulaua Lulaua skrev:
Nej så gör man ju alltid.
Du menar att man lämnar en liten glipa? Ditt svar var liten oformulerat för mig så ber om ursäkt!
 
S
Du kan ta bort av en del av brädorna så han kan komma åt att dra sitt och sen sätta tillbaka dem. Mindre jobb och mycket billigare.
 
Lite halvt Off Topic men...
Konstruktionsplywood har ju inte detta undermått så den hoppas jag man kan sätta kant i kant (har jag gjort utan problem redan)
 
S sinuslinus skrev:
Du kan ta bort av en del av brädorna så han kan komma åt att dra sitt och sen sätta tillbaka dem. Mindre jobb och mycket billigare.
Att jag inte ens tänkte på detta, tack! Nu kan hjärnan vila och bara köra på :p
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Nissens
M MagHam skrev:
Lite halvt Off Topic men...
Konstruktionsplywood har ju inte detta undermått så den hoppas jag man kan sätta kant i kant (har jag gjort utan problem redan)
Nej, allt trä är ”levande” och rör sig, så det skall vara glipa även på konstruktionsplywood.
 
Davidbagare
Lulaua Lulaua skrev:
Nej så gör man ju alltid.
Hahahah sämsta svaret jag någonsin läst. Korta svar är ju bra, men tävlingen ”kortast korrekta svar” vinner du inte iallafall :)
 
Vad är inkorrekt menar du?
 
Davidbagare
Lulaua Lulaua skrev:
Vad är inkorrekt menar du?
Ja
 
  • Gilla
Byggtrollet och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.