Fredriklonnborg #1 Medlem · 11 inlägg 16 dec 2020 16:07 Fredriklonnborg Medlem 11 inlägg 16 dec 2020 16:07 #1 Hejsan jag ska montera ett fönster på garaget som inte har några fönster alls. min plan är att ta upp ett hål med stick/tigersåg i lämplig storlek med rum för drevning. stoppa i reglar i fasaden som en ram i hålet. Och sedan montera fönstret på vanligt sätt. är det något man bör tänka på i övrigt? Är medveten om att en stående väggregel kommer kapas men det borde inte ha någon betydelse. Med vänlig hälsning Fredrik Lönnborg #fönster #montera #nytt
Hejsan jag ska montera ett fönster på garaget som inte har några fönster alls. min plan är att ta upp ett hål med stick/tigersåg i lämplig storlek med rum för drevning. stoppa i reglar i fasaden som en ram i hålet. Och sedan montera fönstret på vanligt sätt. är det något man bör tänka på i övrigt? Är medveten om att en stående väggregel kommer kapas men det borde inte ha någon betydelse. Med vänlig hälsning Fredrik Lönnborg
J jonaserik #2 Medlem · 25 749 inlägg 16 dec 2020 16:14 jonaserik Medlem 25 749 inlägg 16 dec 2020 16:14 #2 Den stående regel som kapas ska du se till att den får stöd. kapa den högre upp och lägg en regel mellan de på sidorna och sätt byggbeslag ( vinkel )som stöd, annars kan det sjunka ovanför fönstret. Lämpligt att göra en ram runt karmen
Den stående regel som kapas ska du se till att den får stöd. kapa den högre upp och lägg en regel mellan de på sidorna och sätt byggbeslag ( vinkel )som stöd, annars kan det sjunka ovanför fönstret. Lämpligt att göra en ram runt karmen