tank77, Man skickar ut en förfrågan på arbetet eftersom att de ändå skulle in och gräva i badrummet. Då kändes det praktiskt att låta de byta dörrkarm, när man själv bor 10 mil från lägenheten och inte kommer bo i lägenheten (eller ha tid att vara där) förrän renoveringen är färdig. Därför :)

Och det handlar väl om att vara mottaglig för acceptabla och rimliga prissättningar. Jag tyckte att 2500 kr för ett så litet merjobb var hutlöst. 400-600 kr för något som jag absolut inte kan göra själv och som görs av någon med flerårig utbildning och erfarenhet känns inte orimligt. Tänk bara på tiden det tar... Det gör inte timpenningen så hög om man jämför med vissa andra yrkesgrupper ;)

T
Känns som snickares utbildning är mer värd än en frisör.........

20 minuter tar det att klippa en man, alltså 1200 kr i timmen för en frisör, inte rimligt i min värld!

tank77, Finns det verkligen frisörer som tar 600 kr för en 20-min klippning? Känns ju spontant som att 20 min-frisörerna är dom som kostar 180 kr per klippning och bara har en frisyr på repertoaren.

Men de kanske å andra sidan till hör samma släkte som min dörrkarmshantverkare ;)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.