Jag har tänkt montera laddbox på stolpe som ska sitta på muren enligt bild. Problemet är att toppstenen sticker ut cirka fyra centimeter och det går därmed inte att fästa på muren med ett vanligt fäste eftersom stolpen då tar i toppstenen. Jag har hittat en variant som ger distans till muren men den sticker ut väldigt mycket, över tre decimeter, och det skulle inte bli så snyggt tror jag:

https://www.nextgreen.se/produkter/...sprodukter/next-green-vinkelfaste-60/#60-1000

Skulle vilja ha tips om hur jag kan montera laddboxen enklast. Att sätta den direkt på muren blir för lågt.

• Vit elbil ansluten till en laddbox med kabel vid stenmur; muren har en toppsten som sticker ut och en röd pil markerar plats för laddboxmontering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade nog valt att jacka ur toppstenen lite, stenskiva till vinkelslipen o sen köra, borde gå att göra både snyggt och bra på några minuter. För estetikens skull så hade jag nog valt att göra det i skarven mellan två stenar, så en "kvart" var i två stenar

• Gilla
mBard och 2 till
  • Laddar…
Discharged Discharged skrev:
Jag hade nog valt att jacka ur toppstenen lite, stenskiva till vinkelslipen o sen köra, borde gå att göra både snyggt och bra på några minuter. För estetikens skull så hade jag nog valt att göra det i skarven mellan två stenar, så en "kvart" var i två stenar
Ingen dum idé! Jag råkar ju dessutom ha både vinkelslip och diamantklinga :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.