Jag har precis tagit bort ett gammalt sunkigt hörntvättställ på gästtoaletten och ska i stället sätta upp ett nytt. Det gamla tvättstället var monterat med bult, men när jag tog ner det överraskades jag av att det endast satt bult i ena väggen. I den andra var det istället fäst med mollyplugg. Det nya tvättstället ska också fästas med bult, men de nya bultarna måste sitta aningen längre in mot hörnet för att det ska fungera. Mollyplugg blir svårt eftersom det inte finns någon plats att komma åt att skruva under tvättstället. Med bult löser det sig eftersom man då drar åt med fingrarna och sedan med skiftnyckel.

Men går det att fästa bult i gipsvägg på något vis? Jag är osäker på om det finns OSB eller dylikt bakom gipset.

Vad är det du tänker skulle bli problem med mollypluggen nu? De har som oftast metrisk hänga så du kan ersätta den medföljande skruv med passande skruv.

R RiKr skrev:
Vad är det du tänker skulle bli problem med mollypluggen nu? De har som oftast metrisk hänga så du kan ersätta den medföljande skruv med passande skruv.
Menar du att det finns bult som går att sätta i en mollyplugg?

AJ82 AJ82 skrev:
Menar du att det finns bult som går att sätta i en mollyplugg?
Ja, givet att "Bulten" Har korrekt gänga

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.