Hej,

Vi har monterat akustikpanel från Lundbergs på vår vägg i hallen och vill nu skruva upp en hatthylla. Känns osäkert om infästning i endast panelen kommer fixa vikten av en hatthylla full med jackor. Väggen bakom är bara en gipsvägg och det saknas plywood/osb eller kortling.

Hur hade ni gjort?

• Hand håller i en plastplugg bredvid ett hål i väggen, och en monterad röd plugg visas bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade försökt sätta hålen i mellanrummen mellan panelen så blir det enklare men ja, du måste in i väggen med plugg och skruv

O olofh skrev:
Jag hade försökt sätta hålen i mellanrummen mellan panelen så blir det enklare men ja, du måste in i väggen med plugg och skruv
Konsolerna till hatthyllan är tyvärr bredare än mellanrummet.

T thelegend27 skrev:
Det var ett bra tips! Dock så kommer jag inte kunna trycka in pluggen (se bild) i panelen men då kanske jag kan borra ett lite större hål i just själva panelen så pluggen kommer igenom.

Vad tror du om dessa skivankare då?

[länk]
Borde fungera typ lika bra.
Genomgående hål genom panel och gips (eller om du gör det i mellanrummet)

Kollar man på fisher pluggen skall alltså den lilla plastbiten sitta i panelen, inte gipset. Den gör att pluggen hålls fast på insidan

K Kanelbullen123 skrev:
Borde fungera typ lika bra.
Genomgående hål genom panel och gips (eller om du gör det i mellanrummet)

Kollar man på fisher pluggen skall alltså den lilla plastbiten sitta i panelen, inte gipset. Den gör att pluggen hålls fast på insidan
Enligt detta Youtubeklipp så är vippankaren bäst och skivankare sämst när det kommer till vertikal last. Vet dock inte om jag kommer kunna slå in den vita plastbiten i den hårda panelen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.