Har idag träfiber skiva i taket (typ masonite 12mm), eftersom jag vill fälla in spotlights rör för detta osv så funderar jag på om man kan fästa exv 6 mm gips direkt i befintlig skiva. Alternativen är att riva ned befintligt och sätta nytt eller såga på de ställen där jag behöver och sedan spackla. Har ej koll på hur reglar osv ligger men vissa borde man träffa.
-
17 okt 2005 12:22 #1
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka e-post
- Skicka SMS
Tips: Enklast delar du genom att klicka på "dela"-knappen i din mobil. I iPhone ligger dela-knappen längst ner. I Android finner du den uppe till höger. Då slipper du logga in!
-
17 okt 2005 15:18 #2
Re: Montera gips i bef. takskiva
Man brukar märka om man missar en regel.- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka e-post
- Skicka SMS
Tips: Enklast delar du genom att klicka på "dela"-knappen i din mobil. I iPhone ligger dela-knappen längst ner. I Android finner du den uppe till höger. Då slipper du logga in!
-
17 okt 2005 15:26 #3
Jo det vet jagMen frågan är om det räcker att skruva nya gipset i den befintliga skivan eller man behöver dra på lite sättlim.
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka e-post
- Skicka SMS
-
17 okt 2005 15:59 #4
Om det inte finns riska att skivan ovan svikatar så räcker det att skruva. Fast ofta vill man ju ha hängslen o livrem - så lite lim skadar inte.- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka e-post
- Skicka SMS
Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. Bli medlem (gratis)