1 448 läst ·
10 svar
1k läst
10 svar
Montera extern köksfläkt vibrationsfritt?
Fläkten i fråga ska monteras på vinden och är en stor isolerad låda, som en tårtkartong som ska stå på högkant. Den kommer av nödvändighet just stå, vila på ett par parallella regelbitar. Ska fundera på hur man ska montera det stabilt, hittar inga direkta fästmöjligheter på själva lådan.
Men hur slipper man vibrationerna?
Lägga in några lappar liggunderlag på reglarna eller finns det någon mer avancerad metod?
Men hur slipper man vibrationerna?
Lägga in några lappar liggunderlag på reglarna eller finns det någon mer avancerad metod?
Det beror nog på om man är ljudkänslig eller inte, men en köksfläkt går ju en begränsad tid och bullrar ändå, alltså är vibrationer på vinden nog inget problem. Är det däremot en frånluftsfläkt eller ftx som går dygnet runt ska man nog tänka sig för lite om man vill slippa brum.
Kolla luftbutikenCrebel skrev:
http://www.energibutiken.se/sv/vibrationsdampare/61-extra-mjuka-vibrationsdampare-10-pack.html
Det vore ju jättebra, jag ska ändå köpa trumsats och lite grejs därifrånAtom skrev:
Jag vet att ljuddämoare vore bra men missade det i planeringen så det kräver att jag river upp ingubbningen i klädkammaren där röret går upp till vinden. Vilket jag är beredd att göra om det blir för bullrigt men det får gärna vänta lite,
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden